۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۱۰۶۸
سعیداوی مطرح کرد؛

نقش ماهواره نور در بازدارندگی هر نوع تهاجم به ایران

نقش ماهواره نور در بازدارندگی هر نوع تهاجم به ایران
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پرتاب ماهواره زمینه علمی بسیار مهمی را خواهان است، گفت: پرتاب ماهواره نور در بازدارندگی از هر نوع تهاجم به ایران نقش دارد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه ساخت ماهواره یکی از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های جهان است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که به ساخت ماهواره دست پیدا کند در زمره کشور‌های پیشرفته قرار گرفته و مورد توجه رسانه‌ها است؛ در ایران اسلامی چنین دستاوردی از سوی سپاه پاسداران محقق شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا، با بیان اینکه پرتاب موفق ماهواره نور در یک خفقان رسانه‌ای صورت گرفت، عنوان داشت: رسانه‌های همسو تاکنون هماهنگ عمل نکردند، ناهماهنگی رسانه‌های خودی مشکلات زیادی برای نقاط قوت جبهه مقاومت ایجاد کرده است.

سعیداوی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ و اقدامات شگفت انگیز محور مقاومت اظهار داشت: جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی ایستادگی کرده و علی رغم تحریم‌های بسیار به پیشرفت‌های شگفت انگیز دست پیدا کرد، پیشرفت‌هایی که متأسفانه رسانه هایمان به درستی نتوانستند به گوش جهانیان برسانند.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره، زمینه علمی بسیار مهمی را خواهان است، بیان داشت: تکنولوژی و بستر پرتاب ماهواره بسیار در خور توجه است، قرار گرفتن ماهواره‌ها در مدار زمین بسیار اهمیت دارد؛ ایران اسلامی امروز در فضا، موفقیت استراتژیکی قابل توجهی به دست آورده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه موفقیت‌های به دست آمده سپاه بخاطر نصب العین قرار دادن رهنمود‌های رهبری و فعالیت‌های جهادی است، ادامه داد: خودکفایی مطلق در تسلیحات و صادرات قدرت بازدارندگی با آن همه تحریم‌ها و محدودیت‌های جهانی بسیار نمود دارد، ایران اسلامی توان استقرار داخلی و تأثیر بر امنیت همجوار، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را دارد.

سعیداوی با اشاره به اینکه ایران نه تنها منزوی نیست، تصریح کرد: غربی‌ها برای استقرار امنیت جهانی، اجتماعی و اقتصادی باید پای میز مذاکره با ایران بنشینند.

وی با بیان اینکه آمریکا به تحریک جامعه جهانی علیه ایران می‌پردازد، گفت: پیشرفت علمی و حضور در فضا، حق ایران اسلامی است؛ هر چند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به فرافکنی در قبال پیشرفت‌های فضایی می‌پردازند، البته ناگفته نماند پرتاب ماهواره نور در بازدارندگی از هر نوع تهاجم به ایران نقش بی بدیل دارد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات