۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۵۱۰۷۴
رزمایش همدلی در گلستان؛

از «همت جوانانه» تا «سفره‌های برکت»

از «همت جوانانه» تا «سفره‌های برکت»
مردم گلستان در کمک به نیازمندان سنگ تمام گذاشته‌اند و همدلی واقعی را معنا کردند؛ جوانان این استان هم آستین همت را برای رونق بخشیدن به سفره محرومان بالا زدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، از نیمه شعبان امسال و پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، اجرای رزمایش همدلی و مواسات برای کمک مومنانه به نیازمندان در استان گلستان آغاز شد. مردم این بار هم جلوتر از مسئولان وارد میدان شدند، از گروه‌های جهادی و مردمی، هیئت‌های مذهبی و موکب‌های اربعین گرفته تا سمن‌ها و اتحادیه‌ها و اصناف همه پای کار این رزمایش آمدند تا بار دیگر به فرمایشات رهبری لبیک بگویند.

خیلی‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه مردم و تهیه بسته‌های غذایی پیش‌قدم شدند، شناسایی نیازمندان و خانواده‌هایی که معیشت آنان در اثر شیوع این بیماری دچار مشکل شده از سوی بسیج محلات، معتمدان و سازمان‌های مردم نهاد در حال انجام است.

استاندار گلستان ضمن دعوت از همه مردم برای مشارکت در اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه گفته است: با مشارکت خیران و دستگاه‌های دولتی در ایام ماه مبارک رمضان 200 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

استقبال کم نظیر مردم از اجرای این رزمایش، جلوه‌های زیبایی از همدلی و نوع‌دوستی را خلق کرده است و به نظر می‌رسد تا پایان ماه رمضان، چندبرابر بیش از قول استاندار، به نیازمندان استان کمک شود.

هرکسی در حد بضاعت خود در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کند؛ یکی با نذر نان، دیگری با دادن هزینه افطاری سالانه، یکی با بخشیدن حقوق یک روز خود و غیره.

همه در تلاش هستند تا سفره‌های نیازمندان در ماه مهمانی خدا، رنگ و رونق بگیرد. جوانان گلستانی در قالب سازمان‌های مردم نهاد این روزها طرح «همت جوانانه» را در دستور کار قرار داده‌اند. در این طرح قرار است 5 هزار بسته غذایی برای توزیع بین نیازمندان تهیه شود. هیئت‌های ورزشی استان هم برای دست‌گیری از نیازمندان وارد میدان شده‌اند و این روزها در حال تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه هستند.

«نان مهربانی» نیز با همت خیران در شهرهای مختلف از جمله گرگان توزیع می‌شود. جمعی از خیران شهر برای توزیع رایگان بیش از 30 هزار قرص نان بین نیازمندان این شهر، اقدام کرده‌اند. هر شب حدود یکهزار قرص نان به صورت رایگان در 33 نقطه شهر توزیع می‌شود.

«سفره‌های برکت» هم جلوه دیگری از کمک مومنانه به نیازمندان است؛ با اینکه شیوع بیماری کرونا، ماه رمضان متفاوتی را برای همه رقم زده و خبری از سفره‌های افطاری در مساجد، امامزادگان و غیره نیست، مردم نیکوکار این استان هزینه‌های آن را برای تهیه بسته‌های غذایی در قالب سفره‌های برکت به نیازمندان اختصاص داده‌اند.

فعالان اقتصادی استان نیز که در ماجرای کرونا خوش درخشیدند و با خرید بیش از 150 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، ناجی بیماران زیادی شدند؛ در این روزهای سخت به کمک نیازمندان آمدند. این افراد با محوریت اتاق بازرگانی گرگان چند ده میلیارد ریال به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی کمک کرده‌اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات