۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۰۸۲
آیت‌الله صدیقی:

باطن و حقیقت شب قدر حضرت فاطمه است

باطن و حقیقت شب قدر حضرت فاطمه است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: باطن شب قدر رسیدن به حقیقت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در این دعا به نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بیانگر عظمت و بزرگی این ماه است، ادامه داد: هیچ ماهی غیر از ماه رمضان و شب قدر تحمل قرآن کریم را ندارد چرا که ملکوت ماه مبارک رمضان به وسعت عالم هستی است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایت است، عنوان کرد: کسانی که قرآن می‌خوانند در اصل نور هدایت کسب می‌کنند بنابراین همه آیات قرآن کریم روزنه‌های سعادت بشری هستند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب بیداری و نجات از غفلت است، گفت: قرآن کریم کتاب درمان، ذکر و تنبه است. انسان با رجوع به قرآن کریم می‌تواند به‌راحتی حق و باطل را تشخیص و دشمن و انحرافات او را بشناسد.

وی درباره اهمیت شب قدر گفت: ماه رمضان سید شهور و لیله‌القدر سید اللیالی و الایام است؛ ماه مبارک رمضان به خاطر شب قدر اعتبار و ارزش والا دارد. خدای متعال در این ماه یک‌شبی قرار داده که کار در آن شب‌کار یک‌عمر است، ازاین‌جهت شب امید نام دارد، خدای متعال آن شب را «لیله‌القدر» نامیده است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: خدای متعال سرنوشت‌ها را در شب قدر قطعی می‌کند، هرکسی که بناست در طول سال یک توفیقی داشته باشد، اگر بناست توبه‌ای به دست بیاورد، یا عمل خیری انجام دهد در شب قدر نوشته می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: اگر کسی نسبت به شب قدر شناخت داشته باشد هرگز در این شب نمی‌خوابد و از توبه و توسل به حضرت زهرا(س) غفلت نمی‌کند. اگر معرفت حضرت فاطمه زهرا(س) نصیب کسی شود شب قدر را درک کرده است. معلوم می‌شود باطنِ شب قدر رسیدن به حقیقت بانوی هر دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات