۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۵۱۰۹۸

اولین پرتاب فضاپیمای سرنشین دار اسپیس ایکس در وضعیت شیوع کرونا

اولین پرتاب فضاپیمای سرنشین دار اسپیس ایکس در وضعیت شیوع کرونا
ناسا اولین فضاپیمای خصوصی سرنشین دار را در ماه آینده میلادی به فضا ارسال خواهد کرد. این پرتاب همزمان با گسترش ویروس کرونا و رعایت قوانین فاصله اجتماعی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، ناسا برای اولین بار فضانوردان خود را بوسیله یک فضاپیمای تجاری به فضا ارسال خواهد کرد. فضاپیمای دراگون در تاریخ 27 مه ( 7 خرداد) بطور آزمایشی به فضا پرتاب خواهد شد. این در حالیست که ناسا به خاطر شیوع کرونا تمهیدات خاصی را برای اتاق های کنترل خود درنظر گرفته است. در کنفرانسی که به همین منظور و با حضور نمایندگان ناسا و اسپیس ایکس برگزار شد، جزئیات ارسال فضانوردان ناسا با یک فضاپیمای تجاری توضیح داده شد.

داگلاس هرلی و رابرت بنکن دو فضانوردی هستند که برای این سفر آموزش های لازم را دریافت کرده اند. با این وجود در مورد خطرات این سفر هشدارهایی داده شده است. زیرا این اولین بار است که این فضاپیما یک سرنشین را با خود حمل می کند. در قسمت پشتیبانی نیز میزها طوری ساماندهی شده اند تا فاصله مناسبی از هم داشته باشند و افراد در اتاقک های کنترل بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی مناسب این ماموریت را پشتیبانی کنند. مدیر ناسا نیز از مردم خواسته است تا به جای حضور در پایگاه فضایی کندی این ماموریت را بطور زنده از خانه هایشان تماشا کنند.

 

منبع: اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شبنم سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و... رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. پس شاید از این ایده هم بشه استفاده کرد که یک سری از مراسم ها رو هم اینترنتی برگزار کنیم. البته قطعا میزان شور و حالش فرق داره اما خب تو این وضع کرونا چه میشه کرد؟؟ الان استفاده از بستر اینترنت، بهترین گزینه ایه که داریم....
0
0