۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۵۱۱۰۴

‌رزمایش ۶۰ میلیاردی «مواسات» ‌در آذربایجان شرقی‌ برگزار می‌شود

‌رزمایش ۶۰ میلیاردی «مواسات» ‌در آذربایجان شرقی‌ برگزار می‌شود
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه این ستاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مصباح ربانی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه تمام امکانات ستاد در اختیار نظام و مردم است اظهار داشت: بنیاد احسان و بنیاد برکت به عنوان بازوان این ستاد فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های عمرانی، اشتغال زایی و تولید در بنیاد برکت و فعالیت‌های اجتماعی و خیریه توسط بنیاد احسان صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تاکنون 47 باب مدرسه در آذربایجان شرقی ساخته شده است، افزود: 22 مدرسه با مجموع ظرفیت 103 کلاس درس هم در دست ساخت است و به تدریج تکمیل و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ساخت بیمارستان، تجهیز درمانگاه، آبرسانی و... را از اقدامات بنیاد برکت برشمرد و گفت: در حوزه اشتغال هم توانمندسازی اقتصادی در اولویت قرار دارد. مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، ستاد 5 سال در کنار واحد تولیدی بوده و پس از آن سرمایه خود را در جای دیگری می‌برد تا طرح‌های جدیدی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: طرح ایجاد اشتغال‌های خرد هم با اعطای تسهیلات و تقسیط مناسب در دو شهر آذرشهر و مراغه به صورت پایلوت 700 کارگاه برای 2300 اشتغال راه‌اندازی شد که در سال جهش تولید هم این طرح به 6 شهر افزایش یافته که چاراویماق، سراب، میانه و عجب شیر افزوده شد.

ربانی با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی هم بنیاد احسان کمک به مساجد، دارالقرآن‌ها، مدارس، پویش مشق احسان برای تأمین لوازم التحریر دانش اموزان محروم را اجرایی کرده است، گفت: در زلزله هم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تهیه و اهدای 100 دستگاه کانکس در سه روز اول زلزله، احداث 36 باب سرویس بهداشتی و حمام ضروری زلزله‌زدگان، تأمین 40 هزار وعده غذایی، حضور 30 گروه جهادی از ستاد و اهدای 400 رأس دام زنده به زلزله زدگان آسیب دیده صورت گرفته و قرار است توزیع اقلام و لوازم خانگی ادامه یابد.

وی به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات و نیروی انسانی ما در استان در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی از تأمین داروهای مرتبط با کرونا و تحویل به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: راه اندازی بزرگترین کارخانه ماسک کشور، تولید و توزیع 250 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و داخلی سازی دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های بای‌پک و آی‌ریس که در اختیار وزارت بهداشت گرفته است، سرفصل مهمترین اقدامات کرونایی ستاد است.

وی ادامه داد: تولید و توزیع 430 هزار لباس محافظ پزشک و پرستار در کشور، 160 میلیون دستکش لاتکس و داخلی سازی کیت‌های تشخیص کرونا از دیگر اقدامات ماست که استان ما هم از این دستاوردها بهره مند شده و به تناسب مناطق سفید و زرد و قرمز کرونایی، این امکانات توزیع شد، ضمن اینکه 600 گروه جهادی هم در کشور برای گندزدایی و... از سوی این ستاد ساماندهی شد.

ربانی از برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 28000 بسته به معیشتی به ارزش 6 میلیارد تومان در آذربایجان شرقی بین محرومان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیرین هر تعداد بسته خریداری و اهدا کنند، ستاد هم به همان تعداد به بسته‌های معیشتی توزیعی بین نیازمندان اضافه خواهد کرد. هر بسته به ارزش تقریبی 200 الی 250 هزار تومان است که خیرین می‌توانند در سامانه «دنیای احسان» یا #30*4030* اعلام مشارکت کنند و ستاد هم متقابلاً به تعداد کمک‌های خیرین اضافه خواهد کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی، توجه ویژه به ساخت مسکن محروم و ارزان قیمت را مورد تاکید این ستاد عنوان کرد و گفت: در استان مناطقی را شناسایی کردیم که به زودی روند ساخت مسکن ارزان و مسکن محرومین آغاز می‌شود.

وی اقدامات استانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولید و توزیع بیش از 500 هزار ماسک در کارگاه‌های جهادی ستاد، تولید 3000 بطری آب اکسیژنه، تهیه و توزیع 3500 بسته بهداشتی از جمله اقدامات استانی ستاد در کنار رزمایش مواسات است که ستاد تا پایان ویروس منحوس در کنار مردم خواهد بود و بر اساس نیازها این ستاد ورود خواهد کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات