۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۵۱۱۷۰

بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن کریم به چاپ ششم رسید

بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن کریم به چاپ ششم رسید
کتاب «قرآن کتاب زندگی» مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرآن کریم، در نوبت ششم با اضافات و ویراست جدید منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، انتشارات قدر ولایت، چاپ تازه‌ای از کتاب «قرآن کتاب زندگی» را با ویراست جدید و اضافات همزمان با ماه مبارک رمضان در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. تعداد صفحات این کتاب در نوبت‌های قبلی ۲۸۸ صفحه ولی در نوبت ششم ۴۵۲ صفحه است که نشان‌دهنده حجم مطالب جدید اضافه شده به آن است.

این کتاب در ۱۱ فصل تنظیم شده و مطالب مهم و تأثیرگذاری در خصوص قرآن کریم در این فصل‎‌ها ارائه شده است که قرآن را کتابی برای تنظیم رفتارها و سبک زندگی انسان‌ها معرفی می‌کند.

ضرورت حضور قرآن در زندگی و برکات آن، لزوم انس بیشتر و تدبّر در قرآن، بایستی اهتمام نظام جمهوری اسلامی به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آداب قرائت و تلاوت قرآن کریم و تلاش برای حفظ قرآن، توطئه دشمنان در جدایی ملت‌های مسلمان از قرآن کریم، وظایف اقشار مختلف در ترویج فرهنگ قرآنی، از جمله مطالب این کتاب است.

دو مطلب مهم در پایان کتاب زینت‌بخش آن شده است. یکی وعده‌های قرآنی و شرایط تحقق آنها است و دیگری نکات قرآنی و تفسیر برخی از آیات قرآن کریم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است از جمله تفسیر آیاتی از دو سورة بقره و ملک که برای خوانندگان و اهل قرآن بسیار جالب و پندآموز است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

« ثقل اکبر، قرآن کریم، کتاب زندگی است. دستورالعملی است از جانب خداوند تبارک و تعالی برای انسان‌سازی و این که انسان الهی چگونه و چه‌سان در دنیای مادی بایستی امور خود را تنظیم و به پیش ببرد. در عین تنظیم و پیشبرد امور مادی زندگی خود، چگونه به آنها رنگ و صبغه الهی بخشد و هم دنیای خویش را بر اساس فطرت خود و خواست خدا، صورت دهد و هم آخرت خود را قرین رضایت حق سازد».

این کتاب در ۴۵۲ صفحه، قطع رقعی، با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت انتشار یافته است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با شماره‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات