۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۲۵۲
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

رعایت حقوق و تکالیف الهی از شاخصه های خانواده معنوی است

رعایت حقوق و تکالیف الهی از شاخصه های خانواده معنوی است
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رعایت حقوق و تکالیف الهی از شاخصه های خانواده معنوی است، گفت: حضرت خدیجه(س) از جان و مال و اعتبار و شأن خود برای دفاع از کیان اسلام گذشتند.

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در سلسه جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت خدیجه کبری(س) گفت: ایشان در دوران تنهایی و سختی پیامبر اکرم(ص) در کنار ایشان بوده و به دین اسلام ایمان آوردند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری(س) از جان و مال و اعتبار و شأن خود برای دفاع از کیان اسلام گذشتند، اظهار داشت: یکی از شاخصه های خانواده معنوی رعایت حقوق و تکالیف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تأکید بر اینکه خانواده معنوی و ایمانی باید به قوانین الهی پایبند باشد و آنها را ادا کند، ابراز کرد: خانواده معنوی، پایبند به حقوق همگان بوده و سعی می کند یکایک آنها را ادا می کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در خانواده معنوی رعایت حقوق های متقابل است، گفت: مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان حقوقی دارند که باید آنها را رعایت کنند.

وی صداقت را عامل پایداری نهاد خانواده تلقی و خاطرنشان کرد: حسن خلق، صداقت در گفتار و رفتار و التزام به انجام وظایف در خانه از جمله حقوق متقابلی است که زنان باید در برابر مردان و مردان در مقابل زنان رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی زندگانی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری(س) را بهترین الگوی خانواده معنوی دانست و با اشاره به ضرورت الگو گیری خانواده ها از این خانواده معنوی ابراز کرد: میان همسران باید صداقت، صفا، وفاداری و صمیمیت وجود داشته باشد تا بتوانند بنیان و کیان این نهاد را حفظ کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات