۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۱۸۰۵
حجت الاسلام حسینی:

جمهوری اسلامی ایران تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

جمهوری اسلامی ایران تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد
تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) با اشاره به اینکه کرونا فرصت خوبی برای بازگشت به دین است، گفت: ایران تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر هاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره)، بامداد امروز به‌صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: ای انسان‌های عالم؛ اگر می‌خواهید گرفتاری‌ها رفع شود قدر ماه مبارک رمضان بدانید.

وی بابیان اینکه همه لحظات و ساعات ماه مبارک رمضان سراسر رحمت، برکت و مغفرت است، ادامه داد: انسان باکمی تأمل در عواملی که موجب بدبختی و سختی بشر شده می‌تواند عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان را درک کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دنیا با عسر و یسر همراه است، عنوان کرد: سعادتمند کسی است که با نگاهی صحیح و عمیق به عالم دنیا از بهره‌های آن درست استفاده کند و مشکلات زندگی فردی و اجتماعی آن را با عمل ناشایست خود سخت‌تر نکند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) با اشاره به اینکه کدورت‌ها و کینه‌ها تحمل سختی و بلایای دنیا را دشوارتر می‌کند، اظهار داشت: انسان‌ها اگر اهل رحم و مروت نباشند زندگی برایشان بسیار سخت می‌شود؛ چنانچه کدورت‌ها از جامعه بشری کنار برود و رحم و مهربانی‌ها در جهان حاکم شود آنگاه زیبایی‌های دنیا آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد شب قدر را درک کند باید کدورت و کینه‌ها را کنار بگذارد چراکه گناه و معصیت عامل اصلی بسیاری از مشکلات بشری است. تبعیت از انسان‌های شیطان‌صفت، بی‌توجهی به ولی و سرپرست واقعی، فراموش کردن صاحب عالم هستی، اهل عادات ناپسند بودن و غیره از عوامل مهم در به وجود آمدن مشکلات هستند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کنار گذاشتن عادات ناپسند و آشتی با خداوند است، عنوان کرد: انسان در ماه مبارک رمضان تمرین می‌کند تا از هوای نفس تبعیت نکند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) ادامه داد: امروز تربیت‌شدگان غرب وحشی و مدعی با آن نگاه هالیوودی و پوشالی‌‎شان و رشد یافتگان مکتب اسلام واقعی با آن روحیه انفاق و همدلی شاهد حقیقت و باطن این دو مکتب هستند.

وی افزود: امروز ببینید غرب در حوزه تفکر، تعامل، منشأ و علل پیدایش کرونا چگونه ذهن مردم را کنترل می‌کند و آن را با نگاه مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) مقایسه کنید؛ در نگاه غرب ویروس کرونا به‌عنوان بدبختی برای بشر تعریف می‌شود که نتیجه آن انزوا و غارت دیگران است ولی در مکتب اسلام این بلای فراگیر را آزمایش الهی تعریف می‌شود تا مردم با یک نگاه جهادی به مقابله با این ویروس برخیزند و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قریب به دو ماه جهادگران سلامت، مسؤولان و طلاب و بسیجیان جهادی درنهایت ایثار و فداکاری وارد میدان جهاد شدند و اجازه ندادند فجایع بزرگی در کشور رخ دهد؛ ماه رمضان فرصتی برای همدلی و مساوات است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات