۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۸۵۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید مطابق با شرایط کرونایی

لزوم برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید مطابق با شرایط کرونایی
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تمام سر و کار معلم با روح انسان است، گفت: برای سال تحصیلی جدید مطابق شرایط کرونایی برنامه ریزی صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان همراه با جمعی از فرهنگیان استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام "معلم" با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: وظیفه فردی در ماه رمضان، استفاده از لحظه به لحظه‌های ماه مبارک و ظرفیت‌های آن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برای جلا پیدا کردن جان انسان است، ادامه داد: قلب انسان بیشترین سهم را در جلا پیدا کردن برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بر ضرورت تلاش برای استفاده از باقیمانده نعمت‌ها و فرصت‌های ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: انسان باید خود را برای شب‌های قدر ماه مبارک رمضان مهیا کند.

وی با اشاره به آیه قرآنی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ»، ادامه داد: وقتی انسان شیء گرانبهایی دارد به دقت از آن حفاظت و حراست می‌کند، هر مقدار این شیء با ارزش‌تر باشد حراست و حفاظت انسان بیشتر و بهتر است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اصل حفاظت و حراست اصل عقلایی است که کل عالم آن را پذیرفته است، افزود: هنگامی که انسان سوار هواپیما می‌شود از ابتدا تا پایان سفر چندین بار تذکر مبنی بر رعایت ایمنی داده می‌شود تا از جان انسان حراست و حفاظت ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه حراست و حفاظت از شخص اصل عقلایی است، خاطرنشان کرد: حفاظت از جان و روح انسان هم وظیفه انسانی است که باید آن را حفظ کند و نظارت کاملی بر آن داشته باشد.

وی به آیه قرآنی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ» اشاره و اظهار داشت: این آیه یعنی اینکه مراقب و مواظب باشید که آیا نفس، جان و روح انسان سرجای خود هست یا نیست؟.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه «تقوای فردی و اجتماعی» می‌تواند ما را حفظ کند، بیان کرد: محصول یک ماه مبارک رمضان «لَعَلَّکُم تَتَّقونَ» می‌باشد و تقوا عامل حفاظت و حراست از انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه شیطان همواره در کمینگاه است، عنوان کرد: یک نگاه به نامحرم تیری از تیر‌های شیطان است که به روح و جان انسان می‌خورد، شیطان تنها به واسه نگاه کردن به نامحرم به انسان تیر نمی‌زند بلکه تمامی گناهان تیر می‌باشد، اما تقوا مانعی در برابر این تیر‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از نهادهایی است که بیشترین سهم را در تربیت فرزندان برعهده دارد، افزود: همانگونه که از خودمان حفاظت می کنیم، از فرزندان مردم که امانت هستند، باید حفاظت و حراست کرد و دائما در تکاپو باشیم که بتوان آموزش و پرورش پویایی داشته و از جایگاه بالایی در سطح استان و کشور بهره‌مند باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تمام سر و کار معلم با روح انسان است، عنوان کرد: در روایت آمده که برترین اعمال، سخت‌ترین آن‌ها است و اگر انسان بخواهد کودکی را تربیت کند، به آسانی می‌تواند تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی آینده باتوجه به اینکه بیماری کرونا متوجه انسان شده، باید دو کار اتفاق بیافتد، افزود: اقدام نخست اینکه اگر شرایط موجود ادامه پیدا کرد، باید طرح و برنامه داشته باشیم که آیا مصلحت است معلم‌ها هفته‌ای یک بار کلاس حضوری داشته باشند یا مصلحت به استمرار آموزش مجازی است.

وی درباره اقدام دوم نسبت به بیماری کرونا گفت: در صورت تغییر شرایط آموزش تحصیلی، باید جبران این چند ماه تعطیلی مدارس و آموزش مجازی را داشته باشیم تا بتوان به نحوی جنبه علمی دانش‌آموزان را تقویت کرد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات