۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۹۰۶

انتقاد امام جمعه تبریز از گران شدن نان در ماه رمضان

انتقاد امام جمعه تبریز از گران شدن نان در ماه رمضان
امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه نان در ماه مبارک رمضان که مصرفش هم بیشتر از دیگر ایام سال است گران شد اما اگر این مواسات نبود افزایش قیمت نان به مشکل بزرگی تبدیل می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جریان بازدید از فعالیت‌های کانون تبلیغی فطرت تبریز و اقدامات قرارگاه رمضان و ستاد رزمایش عمومی مبارزه با کرونا این کانون، با اشاره به فرمان رهبر انقلاب در نیمه شعبان برای برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اظهار داشت: پس از فرمان رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان، ملت مومن دست به کار شدند که پس از آن، در هر مسجدی که می‌رفتیم با صحنه‌های زیبایی از همدلی و احسان و بخشش و انفاق مواجه می‌شدیم.

وی با تقدیر از خیرین در کمک به نیازمندان، افزود: افرادی هم که امکانات مالی شان زیاد نیست سعی می‌کنند هرچقدر هم که شده، حتی یک بسته کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه صفا و صمیمیت کمک به همدیگر که عین زمان جنگ و یا حتی پررونق تر از زمان جنگ است، گفت: این همه کمک که از عهده دولت بر نمی‌آمد، لذا خود مردم پای کار آمده و انجام دادند که از خداوند بزرگ به خاطر این لطف تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: از نگاه آیات و روایات یکی از برکات مواسات ایجاد پیوندهای صمیمانه و پیوند برادری بین مومنین است.

وی دستاورد رزمایش مواسات را ریشه کن شدن فقر در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از برکات این رزمایش مواسات یا رزمایش کمک مومنانه برکت یافتن مال و زیاد شدن روزی است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از گران شدن نان در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: متاسفانه نان در ماه مبارک رمضان که مصرفش هم بیشتر از دیگر ایام سال است گران شد اما اگر این مواسات نبود افزایش قیمت نان به مشکل بزرگی تبدیل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی و کمیته امداد و خیریه‌های دیگر به افراد تحت پوشش خود همواره کمک می‌کنند، گفت: کمک‌های مردمی هیچ وقت شبیه به این حالت نشده بود. ما افراد روزمزد شریفی مثل راننده‌ها و کارگران را هم داریم که به خاطر کرونا روزی شان قطع شد اما این اقدامات خیلی به آنها کمک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به حدیثی خاطرنشان کرد: در حدیث داریم که تا فرصت هست مواظب باشید پنج کار را انجام دهید. یک، زمانی که فراغت دارید، مثلا دانشجو هستید در خوابگاه فرصت دارید، خودسازی کنید؛ سرباز هستید و دور از خانواده بهترین فرصت برای خود سازی است؛ طلبه هستید و در حوزه درس می‌خوانید بهترین فرصت برای خودسازی هست. امان از این که مشغول شده و فرصت از دست برود و خواهید گفت که ای کاش این فرصت‌ها را از دست نمی‌دادم.

وی ادامه داد: دوم اینکه، قدر سلامتی تان را قبل از آن که مریض شوید، بدانید. هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و فکری. سوم اینکه، تا موقعی که فقیر نشدید قدر نعمت‌ها را بدانید، چراکه بعضی‌ها خرج‌شان از دخل‌شان بیشتر است، باید رعایت و قناعت کنند. الآن که پول داریم و در زمان رزمایش کمک مومنانه هستیم قدر نعمت‌های خدا را بدانیم و کمک کنیم تا این نعمت از دستمان نرفته است؛ انفاق کنید و بخشش کنید.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: چهارم اینکه، قدر زندگی را بدانید و از آن برای نزدیک شدن به خدا استفاده کنید قبل از آن که از دنیا بروید و فرصتی باقی نماند و پنجم اینکه، قبل آنی که پیر شوید قدر جوانی را بدانید.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس جوانان پیشتاز شدند، اکنون کارخانجات به دست جوانان رونق می‌یابد، دانشمندان جوان کشور را در برابر دشمنان قوی می‌کنند و جمع شما را هم که در راستای مقابله با کرونا این روزها حضور دارید، اکثرا جوان هستید که ان شاالله خداوند شما را عزیز کند./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین و لا تجعلنا ممن نحسب اننا نحسن صنعا.
0
0
فروردین
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
با این همه سوبسید دولت به ارد و نانواییها علت گرانی باید بررسی بشه.
0
0