۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۵۲۱۵۶
تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس:

مدیریت و نگاه جهادی ضامن پیشرفت و بالندگی کشور است

مدیریت و نگاه جهادی ضامن پیشرفت و بالندگی کشور است
حجت الاسلام حسینی مدیریت و نگاه جهادی را ضامن پیشرفت و بالندگی کشور دانست و گفت: از مؤلفه‌های مهم در مکتب اهل‌بیت(ع) وجود نگاه جهادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر هاشم حسینی تولیت مدرسه آیت‌الله حق‌شناس(ره)، شب گذشته در منبر مجازی این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تربیت‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در اوج کرم و قدرشناسی هستند.

وی با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت انسان درگرو پیروی کردن از مکتب اهل‌بیت(ع) است، ادامه داد: کسانی که از مکتب اهل‌بیت(ع) صیانت می‌کنند محبوب خداوند و اولیاءالله هستند.

حجت الاسلام حسینی در خصوص قدر و منزلت امام حسن مجتبی(ع)، ابراز کرد: در دوران حضرت دو نگاه وجود داشت نخستین نگاه مربوط به نگاه عالمانه، آگاهانه، جود، حلم، کرامت، سخا و شجاعت در کسب فضائل اخلاقی و انسانی زیستن بود که امام حسن مجتبی(ع) و خانواده ایشان در جامعه ایجاد کرده بودند و در مقابل این نگاه مسموم و باطل بنی‌امیه قرار داشت.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) ادامه داد: اگر کسی در آن دوران نزد امام حسن مجتبی(ع) می‌آمد ایشان را در اوج علم و دانش می‌یافت و می‌دید که عالم بودن با دین هرگز در تناقض و تعارض نیست؛ حضرت در دوران خویش عالم‌ترین و دانشمندترین شخص بودند.

وی افزود: دلیل اینکه بنی‌امیه علیه امام حسن مجتبی(ع) تبلیغ می‌کردند و امروز نیز می‌کنند به خاطر عظمت وجودی و جامعیت حضرت است؛ ایشان بااینکه در اوج علم و دانش بودند هرگز دچار کبر و غرور نمی‌شدند و بهترین الگو برای بشریت بودند.

حجت الاسلام حسنی حلم را از ویژگی‌های مهم حضرت بیان و ابراز کرد: ایشان در سخت‌ترین شرایط صبور و حلیم بودند باوجوداینکه بدترین همسر را داشتند اما با او مدارا می‌کردند حتی باکسانی که به ایشان ناسزا می‌گفتند با مهربانی و دلسوزانه رفتار می‌کردند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) جود و سخا را از دیگر شاخصه‌های مهم حضرت برشمرد و گفت: این بسیار زشت است که فرزندان ما باشخصیت‌های افسانه‌ای و داستانی که اهل بخشش بودند بیشتر از وجود مبارک کریم اهل‌بیت(ع) آشنا باشند و حضرت را نشناسند، طبق صریح روایات؛ اگر زیبایی‌های مکتب اهل‌بیت(ع) درست تبیین می‌شد مردم به ما اهل‌بیت(ع) و دین اسلام روی می‌آوردند.

وی به زندگی شجاعانه حضرت اشاره کرد و عنوان داشت: تصمیماتی که حضرت در مواجهه با دشمنان اخذ می‌کردند درنهایت شجاعت و اقتدار بود ایشان به‌موقع صلح و نرمش قهرمانانه داشتند؛ متأسفانه برخی یاران حقیقت این صلح را هرگز درک نکردند و به سرزنش حضرت پرداختند درحالی‌که رفتار و دنیاطلبی آنان حضرت را به این صلح وادار کرد.

حجت الاسلام حسینی نگاه جهادی را یکی از مؤلفه‌های مهم در مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: باوجود نگاه جهادی، ترویج و تبلیغ نگاه و مکتب غرب بسیار تأسف‌انگیز است. ما باید بدانیم هرگز با نگاه پشت‌میزنشینی، اداری و ساعتی که خالی از ایثار و فداکاری باشد نمی‌توانیم جامعه را به‌سوی پیشرفت و تعالی پیش ببریم، زندگی در جامعه‌ای که در آن نگاه قراردادی و طلبکارانه وجود ندارد و نگاه جهادی در آن حاکم است بسیار لذت خواهد داشت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات