۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۲۱۵

چگونه یک ویروس، ادعاهای مغرورانه متکبران را باطل کرد؟

چگونه یک ویروس، ادعاهای مغرورانه متکبران را باطل کرد؟
پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف بشری گرچه قابل انکار نیست. اما یک ویروس کوچک، جهل و نادانسته‌های عمیق بشر را به رخ او کشید تا بلکه از غرور غلیظی که به آن مبتلا شده است، خارج شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، انسان سرکش و طغیانگر عصر حاضر که در ارتکاب انواع فسادها و جنایت‌ها همه خطوط قرمز و مرزهای اخلاقی را به سخره گرفته بود و برای ارضای هوس‌های بی‌پایان خود، هر اقدام کثیف و نامشروعی را تجربه کرده بود، اکنون در مواجهه با یک ویروس بسیار کوچک، به چنان بیچارگی، درماندگی و عجزی گرفتار شده است که نمونه‌اش را ـ به لحاظ گستردگی در پهنه عالم ـ شاید در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر نتوان پیدا کرد.

«کرونا» جهل عمیق بشر را به رخ او کشید

از سوی دیگر، پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف بشری ـ از جمله پزشکی ـ گرچه قابل انکار نیست. اما یک ویروس کوچک، جهل و نادانسته‌های عمیق و فراوان بشر را به رخ او کشید تا بلکه از غرور غلیظی که به آن مبتلا شده است، خارج شود.

با وجود نمونه‌ها و نمادهای غرور کاذب بشری در طول تاریخ مثل نمرود و فرعون که آشکارا به عناد با قدرت ربوبی پرداختند و در نهایت به رسواترین شکل هلاک شدند، اما بشر قرن بیست و یک، پای در همان مسیر باطل گذاشت و سعی کرد با القای چرندیاتی مثل «خدا مُرد» خود را اولین و آخرین عامل تأثیرگذار در نظام هستی معرفی کند! و همه دیدند که شیوع کرونا در دنیا و در زمانی کوتاه، چگونه همه‌ این گنده‌گویی‌ها و ادعاهای متکبرانه را باطل کرد!

ایرانیان را خرافه‌پرست می‌دانند، اما خودشان روز ملی دعا اعلام کردند

چند قرن تلاش تمام‌عیار برای تمسخر و محو معنویت و عبادت ـ به یک باره ـ جای خود را به توجه تمام‌عیار به خدا و دعا داد و بشر بیچاره را وادار به تعظیم و تسبیح در برابر خالق هستی کرد. همان افرادی که مؤمنان دنیا ـ مخصوصا مؤمنان ایرانی معتقد به اسلام ناب محمدی (ص) را به دلایل کاملاً سیاسی ـ تحقیر و آنان را خرافه‌پرست و عقب‌مانده معرفی می‌کردند، در مواجهه با کرونا به دعا و خدا روی آوردند و حتی یک روز را به عنوان روز ملی دعا معرفی کردند تا معلوم شود این جماعت در همه‌ این سال‌ها فقط به دلایل سیاسی و اغراض پلید شیطانی، موضوع دعا و توجه به معنویت را کمرنگ جلوه می‌دادند.

بروز منطقی‌ترین رفتار برای مقابله با کرونا از سوی مسلمانان

این روزها همه شاهد هستند که منطقی‌ترین رفتارها برای مقابله با کرونا از سوی مسلمانان انجام شد که تعطیلی محل‌های تجمع و مراسم‌های مذهبی و رعایت کامل امور بهداشتی، از آن جمله است. با وجود چنین رفتار عاقلانه و درستی از سوی اکثر قریب به اتفاق مسلمانان، اما همچنان شاهد پمپاژ اخبار منفی از رفتار مسلمانان ـ مخصوصاً در ایران ـ هستیم.

تجمع صدها یهودی ارتدوکس در نیویورک و شکستن قوانین قرنطینه

ولی در عین حال، کسی رفتار غیربهداشتی و غیرمنطقی صدها یهودی ارتدوکس را که با شکستن قوانین قرنطینه، برای انجام مراسم خود در نیویورک تجمع کردند، برجسته نمی‌کند و آن را به بهانه‌ای برای حمله به اصل یهودیت قرار نمی‌دهد! و یا رفتار آن کشیش‌هایی را که از پشت دوربین تلویزیونی یا با فوت‌کردن می‌خواستند با کرونا بجنگند و یا مراسم اعتراف به گناه را در خیابان و در داخل خودرو انجام دادند، سبب وهن مسیحیت و زیر سوال بردن حقانیت آن قرار ندادند!

بدتر و تأسف‌آورتر از تبعات بهداشتی و اقتصادی کرونا، جهل به هم تنیده و شدید برخی افراد است که شیوع این بیماری را به دستاویزی برای کسب شهرت و جلب توجه دیگران تبدیل کرده‌اند و با ارائه‌ی تحلیل‌های مضحک، روی موج کرونا سوار و دم از عرفان می‌زنند!

این جماعت که سابقه بسیار بدی از آتش‌زدن، اهانت به مقدسات و تهدید به قتل مردم را در کارنامه‌ خود دارند، اکنون مأموریت یافته‌اند تا با طرح موضوعی انحرافی، به شکار عقاید مخاطبان بپردازند و حرف‌های بی‌اساس خود را به خورد جامعه دهند که البته بیشتر مورد تمسخر جامعه و سبب سرگرمی است تا اینکه بخواهد روی کسی اثر بگذارد.

به هر صورت، بشر امروز اگر چه آسیب‌های فراوانی از بیماری «کووید ۱۹» متحمل شد و جان و مال فراوانی در این مدت از دست رفت؛ اما این آسیب‌ها و ضررها نهایت خوب و خوشی خواهد داشت؛ اگر منجر به رفع غرور و تکبر بشر، عبرت‌گرفتن و بیداری از غفلت شود و راه را از چاه، معلوم و مشخص کند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات