۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۶۵۲۴۰۹
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

مقدمات برگزاری مطلوب مراسم لیالی قدر فراهم شده است

مقدمات برگزاری مطلوب مراسم لیالی قدر فراهم شده است
رییس سازمان تبلیغات اسلامی جزییات بازگشایی مساجد در لیالی قدر را تشریح کرد و از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری مطلوب مراسم احیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگوی زنده تلویزیونی جزییات بازگشایی مساجد در شب های با فضیلت قدر را تشریح کرد.

وی بازگشایی مساجد و اماکن دینی و مذهبی را مطالبه به حق مؤمنان و متدینان دانست و گفت: طبق نظرسنجی های آخر فروردین ماه، 47 درصد مردم در ایام شیوع کرونا اظهار داشته اند که تعلق شان به مراسمات معنوی در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به دستور العمل و پروتکل ابلاغی جهت بازگشایی مساجد در لیالی قدر، از فراهم شدن مقدمات و زمینه های لازم برای رعایت این موارد خبر داد.

وی گفت:​ مردم اگر در شب‌های قدر، تخطی از دستورالعمل‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری مراسم دیدند به نهاد‌های نظارتی ازجمله دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی گزارش دهند.

وی گفت: در مساجد مقدمات این کار فراهم شده و ضمن رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و اعمال سخت گیری درباره پروتکل های بهداشتی، نظارت های لازم نیز از سوی متصدیان انجام خواهد شد و ان شاءالله این برنامه ها بدون کمترین مخاطره برگزار می شود.

حجت الاسلام والسملمین قمی بار دیگر بازگشایی مساجد را مطالبه به حق مردم خواند و تاکید کرد: مردم بین اماکن و مراکزی که احتمال ابتلا به کرونا می رود، مقایسه می کنند و می بینند مراکز و تجمعاتی که خطر ابتلا و شیوع بیشتر است بازگشایی شده اند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه ای که تعلقات دینی و معنوی دارند حتما درباره رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل ها نیز مراعات ها و احتیاط های لازم را داشته و دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درباره عید فطر و نماز این روز نیز تصمیم گیری خاصی انجام شده است؟ گفت: در این باره منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، اما مقدمات این امر فراهم است.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
چه مسائلی اذهان عمومی را درگیر کرده است چراکه هر مسئله‌ای که توجه مردم را بیشتر جلب کرده و از طرفی شبهه ایجاد شده است، اهمیت بیشتری دارد
0
0
کامران
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
جند دغدغه در اینجا وجود دارد.
1. عدم استقبال مردم از مساجد
2. افزایش شیوع بیماری
3. آثار پیش بینی نشده بازگشایی بعد از مدتی تعطیلی
اما بنده در کل از بازگشایی مساجد و حرم ها خوشحال می شوم . آرزوی زیارت اعتبات و حرم های مطهر را از درگاه خدا مسالت می نمایم.
0
0
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
آیا می‌توان برای مدت طولانی مساجد را بست؟ اینکه مساجد بسته باشند در کجای فقه ما قرار دارد؟
0
0
لامعی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بیماری کرونا ما را به بازخوانی مدیریت مساجد فرا می‌خواند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
ماندن در خانه برای افرادی که مشغله‌های کاری و تحصیلی بیشتری دارند، تأثیر زیادی در اوج‌گیری گفتمان دینی آنها داشته است اما در مورد افرادی که در هر شرایطی در مساجد حاضر می‌شدند و نمازشان را در مساجد اقامه کرده و در محافل مذهبی شرکت می‌کردند، قرنطینه تأثیر چندانی در نگاه و گفتمان دینی آنها نداشته، چراکه این گروه فرایض دینی خود را در خانه انجام و قرائت قرآن و ادعیه را نیز در محیط خانه ادامه می‌دهند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
بنظرم اگه به کاری مطمئن نیستی شروع نکن و اگه مطمئنی و بهش اعتقاد داری به هیچ وجه نباید پا پس بکشی. حالا که شروع کردی برو! هر چقدرم سر کوفت بخوری بخوان تحقیرت کنن یا مسخره فرقی نداره وقتی به خودت مطمئنی ادامه بده و با افتخار و بدون خجالت و شرمندگی هم ادامه بده! البته خودت رو هر لحظه دوباره چک کن اگه اشتباه کردی اصراری به اشتباه نداشته باش ولی اگه دیدی درسته از تنهایی و حرف و عمل دیگران مایوس نشو! مثل مرد ادامه بده! از جا خالی دادن دوستان و همراهان نترس! این قشنگترین تنهایی دنیاست! بایست و مردونه ادامه بده!
هدفت که تحسین خلق الله نیست مطمئن باش روزی که بفهمن نیتت خیر بوده و راه درست رو رفتی ازت تشکر هم میکنن! همین الان به زبون شون نگاه نکن ته دلشون باهات موافق ن. پس ادامه بده و از زیادی دشمن نترس که برد با ماست. ایستاده مردن بهتر از مصلحت اندیشی و زندگی با ذلتِ واست صد در صد! مطمئنا اگه امروز نبریم خشتی رو خشت میذاریم که پایه پیروزی فردای ما همین خشت هاست. وقتی میدونی راهت درسته دیگه حرفی نمیمونه و این دشمنانت هستن که شکست خواهند خورد به پیروزی ت شک نکن. ضربه هایی که بهت میزنن زخم تنت نیست همش جای رویش جوانه های جدید میشه. خیالت تخت آخرش برد مال ماست!
0
0