۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۵۲۴۶۴
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

ایران اسلامی با تکیه بر ولایت در برابر استکبار جهانی ایستاده است

ایران اسلامی با تکیه بر ولایت در برابر استکبار جهانی ایستاده است
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه ایران اسلامی با تکیه بر ولایت در برابر استکبار جهانی ایستاده است، گفت: رهبر و مدیر جامعه اسلامی باید امام و پیشوای الهی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع هویت معنوی، مسأله امامت و ولایت را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر و مدیر جامعه اسلامی باید امام و پیشوای الهی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مبانی دینی، امام معصوم(ع) از جانب خداوند مأموریت دارد تا یک حکومت مبتنی بر آموزه های وحیانی تشکیل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: مقام امامت در اداره جامعه اسلامی همانند مقام رسالت بوده و یک منصب خدایی و الهی است و خدای متعال آن را تعیین می کند؛ بنابراین مقام امامت انتخابی نیست و مردم در تعیین آن نقشی ندارند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: مقام امامت و ولایت بعد از نبوت باید ادامه پیدا کند تا جامعه اسلامی بدون ولی و سرپرست باقی نماند؛ پیامبر اکرم(ص) از همان ابتدای بعثت برای بعد از خودشان جانشین مشخص کرده و به مناسبت های مختلف امام علی(ع) را به عنوان جانشین خودشان معرفی می کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با تکیه بر ولایت در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و ایستادگی می کند و آن را به چالش می کشاند، ابراز کرد: مشاهده می کنیم که از میان همه کشورهای جهان تنها ایران اسلامی است که در برابر استکبار جهانی می ایستد و با تکیه بر ولایت در عرصه های گوناگون پیشرفت های چشمگیر دارد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات