۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۲۴۷۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسؤولان آذربایجان‌غربی با وحدت و همدلی به مبارزه با کرونا پرداختند

مسؤولان آذربایجان‌غربی با وحدت و همدلی به مبارزه با کرونا پرداختند
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا، مسؤولان با وحدت، صمیمیت و همدلی بسیار مطلوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و تمام قد وارد میدان شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در نشست هم‌اندیشی ویدئوکنفرانسی ریاست‌جمهوری با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی با تقدیر از دولتمردان اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای درگیری مبارزه با ویروس کرونا، مدیریت بسیار مطلوبی در کشور صورت گرفت و افتخار بسیاری بزرگی برای مردم است که مسؤولان تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات و ایجاد امنیت و سلامتی آحاد جامعه انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه زمانی که کشور ایران با کشورهای دیگر در زمینه کرونا مقایسه می‌شود، وسعت و گستردگی کمک به آحاد مردم و امکاناتی که دولتمردان، مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی در اختیار مردم قرار دادند جلوه‌گر می‌شود.

امام جمعه ارومیه گفت: بنابراین برای ایرانیان در مقایسه با سایر کشورها این مایه مباهات است که سربلند بیرون آمده و در آذربایجان‌غربی از همان ابتدای آغاز ویروس کرونا، مسؤولان با وحدت، صمیمیت و همدلی بسیار مطلوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و تمام قد وارد میدان شدند.

وی افزود: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی یک استان مرزی بوده و خطرات فراوانی از حیث ورود و خروج آن را تهدید می‌کند، مدیریت مطلوب و مناسبی در بحث کرونا صورت گرفت و خوشبختانه در عرصه کمک به مردمی که از جریان ویروس کرونا ضرر دیده و با مشکل مواجه شده بودند، براساس تعالیم دین مبین اسلام مردم همواره به فکر محرومان و افرادی که با مشکل مواجه هستند بودند اما با ابلاغ رهبری و دستور رزمایش مواسات، این مسئله قدرت بیشتری گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: در این راستا بسته‌های بسیار گسترده معیشتی بین مردم محروم تقسیم شد و این مسئله در آذربایجان‌غربی جلوه خاصی داشت و در این استان تمامی مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌ها تبدیل به مراکز کمک به افراد بی‌بضاعت شد و از سوی دیگر موسسات بسیار فعال مردم‌نهاد نیز در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد که آنها نیز با قدرت به این کار وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و دانشجویان استان نیز به رزمایش کمک به محرومان وارد شدند تصریح کرد: آنها در تولید ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده و نیز ضدعفونی مراکز و معابر و کمک به خانواده‌هایی که بر اثر این ویروس، عزیز خود را از دست دادند گام برداشته و مراسم مذهبی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حتی آذربایجان‌غربی تنها استان کشور بود که امام جمعه یکی از شهرستان‌های آن با توجه به اینکه با افراد کرونایی سر و کار داشته و به آنها کمک می‌کرد بر اثر همین مسئله نیز خود مبتلا به ویروس شده و جان خود را از دست داد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات