۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۲۴۹۶
آیت الله علم الهدی:

رزمایش مواسات، نمایشی از تمدن اسلامی برای دنیا بود

رزمایش مواسات، نمایشی از تمدن اسلامی برای دنیا بود
امام جمعه مشهد گفت: رزمایش مواسات و همدلی در کشور، رنگ دیگری از اصل تمدن اسلامی به همه دنیا نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم آغاز دومین مرحله رزمایش مواسات در خراسان رضوی، ضمن تبریک میلاد مسعود امام مجتبی (علیه‌السلام)، اظهار کرد: امروز که روز ولادت حضرت هست، سفره کریمانه امام مجتبی (علیه‌السلام) در کشور ما به دستور مقام معظم رهبری با این حرکت رزمایش مواسات و همدلی صورت دیگری به خود گرفته است.

وی ادامه داد: این رزمایش در ماه مبارک رمضان است و محور ماه رمضان، ولادت امام مجتبی (علیه‌السلام) است، این مواسات و همدلی در واقع صورت دومی از سفره کریمانه امام مجتبی (علیه‌السلام) هست که در آن زمان به‌عنوان مضیف حسن بن علی در کوفه نام و نشان خیلی بالایی گرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز این سفره کریمانه به برکت رهنمود مقام معظم رهبری به این رزمایش مواسات و همدلی مبدل شده که در کشور، رنگ دیگری از اصل تمدن اسلامی به همه دنیا نشان داد که دنیا دیدند اسلام چیست، دین چیست و خاصیت دین‌مداری در جامعه‌ای مثل جامعه ما در تهاجم یک بیماری و بلیه چطور نقش و اثر خود را نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در این رزمایش مشارکت داشتند، بیان کرد: نکته مهم، کمک‌های مردمی است که در این رزمایش انجام‌گرفته است؛ تاکنون 170 هزار خانواده آسیب‌دیده در خراسان رضوی آماربرداری شدند که زیر پوشش رزمایش مواسات قرار گرفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که در مرحله اول 80 هزار و در مرحله دوم، 90 هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد، گفت: علاوه بر این، 700 هزار پرس غذای گرم در مشهد و شهرهای استان به نام امام مجتبی (علیه‌السلام) با حرکت‌های جهادی طبخ می‌شود که افطارها به در خانه فقرا می‌رسد، این اطعام مجزای از بسته‌های معیشتی است.

امام جمعه مشهد با دعوت از مردم برای مشارکت بیشتر در این رزمایش همدلی، گفت: وجود این قرارگاه به‌عنوان نقطه اتکای همه اقشار آسیب‌پذیر که مشکلاتشان را برطرف کنند، باید ادامه داشته باشد که در تأمین نیازها و خسارت‌هایی که در ابتدا در رابطه با این بیماری از نظر کسب‌وکار آسیب دیدند، اقدامات شایانی انجام شده که این اقدامات ادامه دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: استان ما مسافرتی و زیارتی بوده، ارتباطات زیارتی قطع شده و ادامه ندارد، تمام دستگاه‌هایی که در جهت خدمات جریان زائرین بوده از کار افتاده‌اند و افرادی که زحمت می‌کشیدند و زندگی‌شان را تأمین می‌کردند، آسیب‌دیده‌اند ازاین‌جهت در استان خودمان خسارت‌دیده در این زمینه زیاد داریم.

وی اضافه کرد: 37 هزار نفر فقط کسانی هستند که به‌عنوان کارمزد یا روزمزد کار می‌کردند که الآن زندگی‌شان به زمین‌مانده، امیدواریم عزیزان مسؤول ما در حوزه وزارت رفاه و اداره کل کار در استان، اقدام شایانی انجام دهند که این افراد از بیمه بیکاری برخوردار شوند و ما نیز در این قرارگاه بتوانیم به این عزیزان خدمت کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با قدردانی از عملکرد سازمان صداوسیما خراسان رضوی در پوشش رسانه‌ای این رزمایش، اظهار کرد: صداوسیما هم در رزمایش مواسات و هم در اصل برخورد و مقابله با این ویروس نقش فوق‌العاده‌ای داشت که در رسانه‌های جهانی بی‌نظیر بود.

در پایان این مراسم، دومین مرحله رزمایش مواسات خراسان رضوی به نام امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، آغاز شد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات