۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۴۹۷

روایت ایثار و عشق دو خواهر در «مثل ماه»

روایت ایثار و عشق دو خواهر در «مثل ماه»
شبکه سه نیز مانند سنوات گذشته در روزها و شب‌های عرفانی ماه مبارک رمضان به سراغ افرادی از جنس ایثار رفته است تا قهرمانان و الگوهای بایسته ای را به جامعه معرفی کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، الگو سازی صحیح همواره یکی از رسالت های رسانه ملی به شمار می‌رود. هم نوع دوستی، ایثار و گذشت صفاتی پسندیده و شایسته در میان کنش و واکنش های انسان است، صفاتی که شاید همه ما در زندگی روزمره، شعارگونه آن را بر زبان می آوریم اما به هنگام عمل، ترس و غرور بر ما چیره می گردد و این گرایش های نیک انسانی تنها در سخن انسان قابلیت جاری شدن دارد.

شبکه سه نیز مانند سنوات گذشته در روزها و شب‌های عرفانی ماه مبارک رمضان به سراغ افرادی از جنس ایثار رفته است تا قهرمانان و الگوهای بایسته ای را به جامعه معرفی کند.

برنامه مثل ماه، ویژه برنامه تلویزیونی شبکه سه با دعوت از خواهران لرستانی که در جریان سیل پل دختر، جلوه ای از هم نوع دوستی و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و از غیرت و فداکاری های خطه لرستان نقشی ماندگار را بر قلم زدند به گفتگو نشست.

سهیلا لرستانی که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تربیت بدنی است و افتخاراتی همچون برترین خانم گل و فوتسالیست زنان را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، در برنامه شب گذشته اظهار کرد: زندگی در دامان طبیعت و بزرگ شدن کودکان در محیط بیرون از خانه سبب شده است که اقوام لر، انسان هایی جسور و شجاع شوند. از سوی دیگر هویت خانوادگی بر پایه محبت، مهربانی و مردمی بودن همدلی و همراهی را در لرزبانان قوت بخشیده است.

گلنار لرستانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی مامایی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک که پیشگام کمک رسانی به مادران باردار سیل‌زده و گرفتار در روستاهای صعب‌العبور پل دختر است، گفت: کسب تمام موفقیت‌های زندگی من و خواهرم برگرفته از یک پشتوانه حمایتی نیرومند در خانواده می‌باشد که در تمام جوانب زندگی یاری‌دهنده ما بوده است.

وی ادامه داد: یک روز قبل از وقوع سیل به مردم هشدار داده شد که به دلیل سیلابی شدن رودخانه به قسمت شرقی روند که خوشبختانه مردم به این توصیه عمل کردند.

یک روز پس از وقوع سیل به من اطلاع داده شد که در روستای زیودار به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه مردم و مادران باردار گرفتار شده اند. پس از بررسی های انجام شده با وجود عدم امکانات و خطر مسیر به کمک زیب لاین خود را به این منطقه رساندیم و بدون هیچ گونه تجهیزات و امکانات توانستیم با کمک به مادر باردار گرفتار شده در سیل، نوزاد او را به دنیا آوریم.

این دو خواهر با جان فشانی و کمک رسانی خود به مردم سیل زده پل دختر، زکات علم خود را به خوبی پرداخت کردند.

تلویزیون به عنوان رسانه ای ملی و تاثیرگذار می‌تواند با نمایش جلوه‌های هم نوع‌دوستی و همفکری و همدلی آرمان‌ها و ارزش‌های دیرینه ایرانیان را دوباره بیدار سازد و مخاطبان خود را با این صفات نیکو آشتی دهد./998/ 303/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات