۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۵۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

معلم، زمینه ساز رشد و تعالی دانش آموز است

معلم، زمینه ساز رشد و تعالی دانش آموز است
نماینده ولی فقیه در لرستان به تلاش و ایثار معلمان به ویژه در مدارس استثنایی اشاره کرد و گفت: معلم، زمینه ساز رشد و تعالی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عصر امروز در دیدار مدیر و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان لرستان گفت: سازمان آموزش و پرورش و بهزیستی در تعلیم و تربیت دانش اموزان استثنایی رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی افزود: مدارس استثنایی پس از پیروزی انقلاب مورد توجه ویژه قرار گرفتند و در سال 1370 به عنوان یک تشکیلات مستقل به مدارس استثنایی توجه شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: در این مدارس فرزندانی تحصیل می کنند که نمی توانند به حالت عادی به تحصیل ادامه دهند و معلمان در مدارس استثنایی سختی های بیشتری را متحمل می شوند.

وی با بیان اینکه معلمان در مدارس استثنایی کار دشوارتر و سخت تری بر دوش دارند، اذعان داشت: کار و فعالیت معلمان در مدارس استثنایی کاری پر رنج ولی پر ثواب است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: افرادی که در این مدارس تحصیل می کنند فاقد برخی توانمندی ها هستند اما خداوند در برخی جاهای دیگر این فقدان را جبران کرده است و در برخی زمینه های علمی، پژوهشی سرآمد هستند.

وی با اشاره به اینکه معلمان ارتباط باطنی با دانش آموزان استثنایی پیدا می کنند، اظهار داشت: ارتباط معلم با دانش آموز در مدارس استثنایی پر از مهر، صفا و صمیمیت بوده و این مهم زمینه رشد و تعالی مادی و معنوی دانش آموزان را رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با قدردانی از زحمات معلمان در مدارس استثنایی تأکید کرد: مسؤولان استانی باید قانون سه درصد استخدام را در حق معلمان عملی کنند و این فرصت را فراهم ساخته که همه مردم بتوانند از خدمات معلمان بهره مند شوند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات