۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۶۵۸
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

اصرار در دعا از شرایط استجابت است

اصرار در دعا از شرایط استجابت است
استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه دعا و تضرع بهترین وسیله در شب‌های قدر است، گفت: اصرار در دعا یکی از شرایط استجابت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نجوای بندگی با طرح این سوال که راز عجین شدن نام امیرمؤمنان با شب‌های قدر در چیست، افزود: همانا مقصود آن است که توسل و راه رسیدن به مغز و حقیقت لیالی قدر، حضرت علی و اولادش می‌باشد، مهمترین عامل رسیدن به سعادت در طول روز‌های سال و آنچه برای تقدیر ما در آینده قرار داده شده، شب‌های قدر است.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه دعا و تضرع بهترین وسیله در شب‌های قدر است، عنوان داشت: دعا بهترین سلاح در شب‌های کنونی است، از لیالی قدر که هدیه بزرگ اعطایی خداوند به واسطه محمد و آلش به امت اسلام است، بهره ببریم.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در لیالی قدر، خداوند منتظر خواسته‌ها و توبه‌های بندگان صالح است، اظهار داشت: بزرگترین موهبتی که خداوند به بندگان صالح داده دو دست خالی بلند شده برای دعا است، جدی بودن در خواسته‌ها نتیجه بخش خواهد بود؛ در دعا‌ها نباید کوتاهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه اصرار در دعا یکی از شرایط استجابت است، خاطرنشان کرد: دعا، رسم و سلاح انبیاء است، در لیالی قدر در دعاهایمان اصرار داشته باشیم، یکی از ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع) اهل دعا بودن است.

وی با بیان اینکه ابتلای امت‌ها به سختی‌ها و تنگدستی‌ها برای رسیدن به مقام تضرع و دعا است، گفت: ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» را در شب‌های قدر بسیار بر زبان آوریم و با قسم دادن خداوند به امیرمؤمنان، ان شاء الله که دعا‌ها مستجاب خواهد بود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات