۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۵۲۶۷۱
امام جمعه احمدآباد اردکان:

دار قالی خانواده‌های مستضعف در مصلای نماز جمعه برپا شد

دار قالی خانواده‌های مستضعف در مصلای نماز جمعه برپا شد
حجت‌الاسلام صابری گفت: رزمایش همدلی و مواسات سبب حل بسیاری از مشکلات جامعه و محرومیت‌زدایی گسترده شده که نمونه آن راه اندازی دار قالی در مصلی است.

حجت‌الاسلام حسین صابری امام جمعه احمدآباد اردکان یزد در گفت و گو با خبرگزاری رسا به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کرد و گفت: پس از توصیه رهبر انقلاب، واحد نیکوکاری شهرستان ما فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا کمک‌های خیران جمع‌آوری شد، سپس به شناسایی مستضعفان و آسیب‌دیدگان پرداختند تا این کمک‌ها را میان آنها توزیع شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی انجام‌‌گرفته به این صورت بود که در هر محله یک نفر به عنوان مسئول شناسایی آسیب‌دیدگان انتخاب شد، سپس برای جلوگیری از موازی کاری همه فهرست‌ها که توسط نهادهای حمایتی و همچنین مساجد و دیگر گروه‌ها به قرارگاه رزمایش معرفی شده بودند، تجمیع شدند.

حجت الاسلام صابری از توزیع سبدهای معیشتی میان محرومان و آسیب‌دیدگان خبر داد و گفت: در ادامه جمع‌آوری کمک ها، گوشت قربانی به میزان ۴۰ میلیون تومان تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

وی از ضدعفونی همه معابر شهرستان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات دیگری که در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در منطقه احمدآباد اردکان صورت گرفت، موضوع ضدعفونی بود که این کار توسط شهرداری و با همکاری بسیار خوب و گسترده مردم و خیران انجام شد و هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه احمدآباد اردکان یزد حضور مردم در صحنه را سبب موفقیت این رزمایش دانست و گفت: ارتباط مردم با روحانیت ارتباط خوبی است و هرگاه و در هر نقطه به عنوان نهاد امام جمعه از مردم کمک خواستیم، به خوبی پای کار آمدند و در این راستا هم در کمک رسانی به محرومان هم در تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی کننده یاری‌رسانی کردند زیرا می‌دیدند روحانیون خودشان پای کار هستند و در عرصه عمل حضور دارند.

وی ادامه داد: موضوع تغسیل و تدفین اموات درگذشته بر اثر کرونا یکی دیگر از اتفاقاتی بود که توسط طلاب و روحانیون انجام گرفت و اگر این کار را نمی‌کردند، مشکلات زیادی به وجود می‌آمد و حتی حرمت اموات هم حفظ نمی‌شد.

حجت‌الاسلام صابری تداوم برنامه‌هایی همچون رزمایش همدلی و مواسات را سبب حل بسیاری از مشکلات جامعه و محرومیت‌زدایی گسترده دانست و گفت: این کار که امروز با درایت رهبر معظم انقلاب آغاز شده، حرکت بسیار زیبایی است که باید در راستای حل برخی مشکلات جامعه از جمله موضوع بیکاری از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: البته کمک‌های این‌چنینی موقت است و باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که خانواده‌های نیازمند دارای درآمد شوند و به خودکفایی برسند. تا مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود. در این راستا کارگاه قالی‌بافی در مصلای نماز جمعه راه‌اندازی شده است تا سرپرستان خانوارهای مستضعف با حضور و فعالیت در آن بتوانند درآمد داشته باشند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات