۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۵۷۶
امام جمعه ابرکوه:

رزمایش‌ها موقت هستند اما کار خیر همیشگی است

رزمایش‌ها موقت هستند اما کار خیر همیشگی است
حجت‌الاسلام حسینی به ضرورت تدوین یک سیستم و ساختار منظم و هدفمند برای کمک به محرومان اشاره کرد و گفت: کار خیر باید مداوم باشد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص فعالیت‌های این شهرستان در رزمایش یادشده گفت: پیش از توصیه رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های مختلفی را در زمینه تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی کننده آغاز کردیم و در این راستا کمک هایی به برخی از محرومان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، قرارگاهی در دفتر نماز جمعه شهرستان تشکیل شد و دیگر نهادها پای کار آمدند و در این راستا پنج کمیته شامل کمیته شناسایی نیازمندان و خیران، کمیته توزیع، کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و کمیته بازرسی و نظارت تشکیل شد.

حجت الاسلام حسینی از دعوت از گروه‌های جهادی و بسیجیان شهرستان برای آغاز کار خبر داد و گفت: جلساتی را با این عزیزان برگزار کردیم تا هم در راستای شناسایی محرومان و آسیب دیدگان از کرونا و هم توزیع کمک‌ها، قرارگاه را یاری کنند.

دبیر رزمایش مواسات در ابرکوه یزد با بیان اینکه شناسایی محرومان و آسیب‌دیدگان گام بعدی رزمایش بود، گفت: با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی همچنین نهادهایی همچون بسیج و نیروهای جهادی و مسجدی‌ها به شناسایی آسیب‌دیدگان از کرونا پرداختیم و در این راستا برخی کارگران فصلی، رانندگان، مغازه‌دارها و مشاغل دیگر شناسایی و نهایتاً ۲۲۵۰ نفر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی تهیه فهرست واحد از همه این افراد بود تا موازی‌کاری صورت نگیرد و در مرحله اول در یک نوبت ۷۵۰ بسته و در یک نوبت دیگر هم ۶۰۰ بسته ارزاق توزیع شد. همچنین در مرحله دوم که تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۲۵۰۰ بسته توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی از اعطای کمک‌های نقدی به نیازمندان هم خبر داد و گفت: در همین راستا ۲۶۰۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی تهیه شده است. همچنین با کمک خیران ۶۰۰۰ پرس غذای گرم تدارک دیده شده که در ایام ماه رمضان توزیع آن آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی از راه‌اندازی ۱۲ مرکز تولید ماسک در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز در محله‌های مختلف ابرکوه با کمک خود مردم شکل گرفت و در این راستا ابتدا پارچه خریداری شد و پس از دوخت ماسک با هماهنگی یکی از کارخانه‌های منطقه ماسک‌ها ایزوله شدند.

حجت‌الاسلام حسینی از توزیع گسترده مواد ضدعفونی‌کننده بین خانواده‌ها خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸ هزار بطری یک و نیم لیتری مواد ضدعفونی کننده به همراه ۱۸۰ هزار ماسک تهیه شد و با یک برنامه‌ریزی منظم به صورت خانه‌به‌خانه توزیع شد، البته توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بین مراکز درمانی هم صورت گرفت.

امام جمعه ابرکوه یزد در خصوص نحوه جلب مشارکت‌ها گفت: همه تلاش ما این بود که کارها را خود مردم انجام دهند و در این راستا هیئت‌ها و مساجد دعوت شدند تا پای کار بیایند و کانال توزیع را هم از طریق خود این عزیزان انجام گرفت. البته کمیته‌ای جهت بازرسی و نظارت تشکیل شده است تا نظارت دقیقی هم روی شناسایی محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا و هم بر سیستم توزیع کمک‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار خیر باید مداوم باشد، گفت: رزمایش‌ها موقت هستند و اگر یک رزمایشی بخواهد به صورت دائمی برگزار شود، اهمیت خود را از دست می‌دهد، اما بهتر است قرارگاه‌هایی اینچنین هر سال در شهرهای مختلف تشکیل شود و طی آن خیران و نیروهای مردمی و بسیجی دور هم جمع شوند، در ابتدا یک هدف مشخصی را تعیین کنند و سپس برای جمع آوری کمک‌ها و همین طور توزیع آن برنامه‌ریزی انجام شود، به این صورت همیشه آمادگی وجود دارد تا در صورت بروز بحران به راحتی نیروها را ساماندهی کرد و در اسرع وقت کمک‌رسانی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی از ضرورت تدوین یک سیستم و ساختار منظم و هدفمند برای کمک به محرومان خبرداد و گفت: خانواده‌هایی داریم که مستضعف هستند اما به دلیل حفظ آبرو برایشان سخت و دشوار است که از کمیته امداد کمک دریافت کنند، زیرا بسیار آبرومند هستند پس بهتر است که چنین سیستم‌هایی بسیار دقیق و هدفمند طراحی شود تا خصوصاً در سیستم توزیع کار به شکلی بسیار زیبا و آبرومند انجام شود./1350//303/خ

ارسال نظرات