۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۵۲۹۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

کرونا ضعف انسان در برابر اراده الهی را ثابت کرد

کرونا ضعف انسان در برابر اراده الهی را ثابت کرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسانی که دچار غرور شده است، در برابر یک ویروس تسلیم و ضربه‌های روحی و اقتصادی بسیاری خورد و بار دیگر ثابت شد که انسان، موجودی ضعیف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه گذشته در مراسم احیای شب ۲۳ رمضان در حسینیه ثارالله با اشاره به اینکه شب قدر آغاز سال برای اهل ایمان است، عنوان داشت: در شب قدر واقعه نزول قرآن صورت گرفت که به اتمام رسید، اما واقعه دیگری وجود دارد که در تمام سال‌ها تکرار می‌شود و آن همانا نزول ملائکه و روح بر حضرت صاحب الامر است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شب ۲۳ رمضان به احتمال زیاد لیلة القدر است، اظهار داشت: در چنین شبی، انس با قرآن بسیار شود، قرآن به عنوان ثقل اکبر هر چقدر که در طول سال مورد کوتاهی قرار گرفت در شب قدر باید جبران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به شکایت رسول خدا (ص) نسبت به مهجور ماندن قرآن خاطرنشان کرد: قرآن بالاتر از آن است که منتهی به مراسمات و تشریفات باشد، در شب ۲۳ با رسول خدا (ص) عهد ببندیم که قرآن را از مهجوریت رهانیده و در زندگی حاکم کنیم.

وی ادامه داد: در روز قیامت پس از رسول خدا (ص)، قرآن، سپس اهل بیت(ع) و در ادامه امت محمد (ص) بر خداوند متعال وارد می‌شوند و در آنجا حضرت ختمی مرتبت از امتش پیرامون برخورد با قرآن و اهل بیت (ع) پرس و جو می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید خودمان را بر قرآن عرضه کنیم و ببینیم ملائکه نفسانی مطابق قرآن هستند یا خیر! در شب قدر نباید دعا، نیایش و عرض حاجت به بارگاه تعالی فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه خداوند در چنین شب‌هایی بر قرآن خوانی و دعا سفارش کرده است، بیان داشت: خود را نیازمند و فقیر در دعا بدانیم، دعا بنا به گفته شهید مطهری وسیله و هدف است؛ اهل شقاوت و بدبختی کسانی هستند که اهل دعا نیستند.

وی با بیان اینکه همه چیز را باید از خداوند خواست، اظهارداشت: تضرع و زاری از مهمترین آداب دعا است و نشانه آن دل شکستگی و اشک جاری خواهد بود، استغفار و توبه مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کرونا سبب اعتراف انسان به جهل شده است، تصریح کرد: انسانی که دچار غرور علم و دانش شده است، در برابر یک ویروس تسلیم و ضربه‌های روحی و اقتصادی بسیاری خورد و بار دیگر ثابت شد که انسان، موجودی ضعیف است.

وی با بیان اینکه همگان باید با توبه واقعی به دنبال جبران باشند، گفت: آن کسی که دارو احتکار کند و سبب مرگ کودکی شود هر قدر که نذر بکند و نیازمندان اطعام بدهد، توبه اش پذیرفته نیست یا آن کسی که مانع از حضور سرمایه گذار برای اشتغال چندین جوان بیکار و تشکیل خانواده شان شود، با قرآن بر سر گذاشتن، توبه اش پذیرفته نمی‌شود. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات