۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۰۰۰
آیت الله طباطبایی نژاد تشریح کرد؛

کیفیت به جا آوردن نماز شب

کیفیت به جا آوردن نماز شب
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر برکات شب زنده داری و نماز شب خواندن به تشریح کیفیت و چگونگی به جا آوردن نماز شب پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی یکشنبه شب، با بیان اینکه نماز شب یکی از اعمال مهم و سفارش شده در ماه مبارک رمضان است، گفت: بعضی افراد در خواندن نماز شب سخت گیری می‌کنند و همین مسأله باعث می‌شود نسبت به خواندن آن کوتاهی کنند.

وی بیدار شدن در سحرهای ماه مبارک رمضان را یک فرصت برای نماز شب خواندن توصیف کرد و افزود: کیفیت قرائت نماز شب آسان است، نماز شب 11 رکعت است که 8 رکعت آن به نیت نماز شب مانند نماز صبح یعنی به صورت 4 نماز دو رکعتی ادا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: 2 رکعت از نماز شب را به نیت نماز شفع به معنای جفت می‌خوانیم، یازدهمین رکعت نماز شب هم به نیت نماز وتر به صورت یک نماز یک رکعتی خوانده می‌شود. در هر رکعت نماز شب مانند نماز صبح حمد و سوره خواهیم خواند و همین کفایت می‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نماز وتر را می‌توان با سوره توحید خواند و یک قنوت گرفت، اظهار کرد: در نماز مستحبی در قنوت می‌توانیم به فارسی دعا کنیم و خواسته‌هایمان را با خدا بگوییم، مستحباتی نظیر هفتاد مرتبه استغفار، دعا کردن به چهل مؤمن، 300 مرتبه العفو گفتن و نظیر اینها مستحباتی است که در نماز شب می‌توان انجام داد اما اگر کسی هم انجام نداد ایرادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به برکات و آثار بسیار زیاد و مفید نماز شب، تصریح کرد: شب زنده داری بسیار مهم است، مناجات کردن با خدا و دقت در اعمال و بسیار برای انسان سازنده است و بهتر است تلاش کنیم تا نماز شب را با کیفیت بهتر و مستحبات بیشتری به جا آوریم.

وی با بیان اینکه وقت نماز شب از نیمه شب تا اذان صبح است، خاطرنشان کرد: در دل شب با خدا مناجات کردن بالاترین عبادات است و روایات و آیات بسیاری در این خصوص وارد شده است که همگی نشان دهنده اهمیت شب زنده داری و نماز شب خواندن است که برکات دنیوی و اخروی بسیاری به همراه دارد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادن
واندران ظلمت شب اب حیاتم دادن
من اگر کامروا گشتم خوشدل چه عجب
مستحق بودم آینها به زکاتم دادم
التماس دعا
1
0
صبوری
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
در روایات متعدد نیز بر مومنان تاکید شده تا در نیمه‌های شب نماز بخوانند و این مسئله یکی از نشانه‌های ایمان بیان می‌شود. «پیامبر(ص)» نیز بار‌ها به مومنان و حتی معصومین تاکید کرده است. نماز شب را به پا دارید حتی با برگزاری دو رکعت تا بتوانید از آثار روحی و معنوی آن بهرمند شوید.
0
0
ثریا باقری
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
با سلام عرض ارادت بسیار عالی بود فقط خدا میدونه چه نهفته هست
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
سلام بنده فردی هستم از لحاظ مادی ومعنوی محروم
و هیچ درآمدی ندارم هر سال تصمیم براین است که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنم ولی مخارج زندگی کفایت نمی شود از شمای مومنین برام دعا کنید
0
0
بهنام نجفی کهکی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
دوستان نماز شب مستحب است ولی رمز گشای کارها و گرفتاریها و نماز صبح واجب و در گشای رحمت و برکت به خانه.
خانه ایی که در ان سحر نداشته باشد گرفتاریها همواره و پیوسته هستند .من به این مطلب رسیدم. تنها راه فضیلت نمازه با اخلاص و اول وقته.خدا خیلی کارشو خوب بلده.جرات واگذاری همه زندگی رو به خدا سپردن رو پیدا کنید.
التماس دعا
0
0
خرمی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سلام خدمدت همه دوستان
لطفامجرداروهم ازدعای خیرتون محرونفرمایید.
التماس دع
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
مشکل ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم جز رضای خدا.
دوستان اول به سوی خدا بروید.استغفار کنید سپس از خدا حاجت بخوایند
0
0