۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۳۰۶۱

نقشه راه مسأله فلسطین از منظر رهبر انقلاب

نقشه راه مسأله فلسطین از منظر رهبر انقلاب
حجت‎الاسلام والمسلمین ایزدهی گفت: رهبر انقلاب، حق تعیین سرنوشت و رأی گیری را حق مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی، عرب و غیر عرب دانسته‎اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بعد از ظهر امروز نشست علمی مسأله فلسطین در سیاست خارجی نظام اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام‎های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تحت نرم افزار اسکایپ برگزار شد.

وی به ابتکار امام خمینی(س) در نامگذاری روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان تقویم مشترک همه مسلمان‎ها است و امام راحل با نامگذاری روز قدس، رویکرد مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را جهانی کردند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، دفاع از مظلوم و مستضعف و مقابله با مستکبر را منطبق با ارزش‎های واقعی اسلام دانست و تأکید کرد: رویکرد نظام اسلامی از ابتدا دفاع از مستضعفین و مبارزه با مستکبران بوده است؛ در حالی که امروزه برخی از نحله‎های سنی و شیعه همچون وهابیت و شیعه انگلیسی عملا در خدمت استکبار جهانی قرار گرفته و با آمریکا و انگلیس علیه کشورهای اسلامی هم‌پیمان شده‎اند.

وی رژیم صهیونیستی را فاقد مشروعیت دانست و تصریح کرد: هر نظام سیاسی برای کسب مشروعیت باید دارای جمعیت، سرزمین و منطق مشروعیت پیشینی و حاکمیت مشروع باشد؛ در صورتی که رژیم اشغالگر قدس رژیمی است که بنیان آن غصب سرزمین فلسطین با ساکنان اجاره‎ای و دعوت شده از سراسر دنیا با حمایت نظام سلطه و دارای حاکمیت ظالمانه و بدون قائل شدن هیچ حقی برای ساکنان اصلی فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی به راهکار رهبر معظم انقلاب در موضوع فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان به رأی گیری از مردم فلسطین و دموکراسی مورد اتفاق همه دنیا به عنوان یک راهبرد و نقشه راه تأکید کرده‎ و تعیین سرنوشت را حق مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی، عرب و غیر عرب دانسته‎اند.

وی روشنگری درباره ماهیت رژیم صهیونیستی را ضروری خواند و گفت: با توجه به عقاید و نژادپرستی که در ساختار اسرائیل وجود دارد که حتی شهروندانش را درجه بندی می کند و با توجه به حلقه مقاومت در منطقه که اسرائیل را از شعار نیل تا فرات به دیوارکشی و محصور ماندن در فلسطین اشغالی مجبور کرده است و با اتفاقات داخلی، مشکلات اقتصادی و عدم امنیتی که در اسرائیل وجود دارد؛ وعده رهبر معظم انقلاب در نابودی این رژیم در آینده نزدیک محقق خواهد شد./پ202/ف

ارسال نظرات