۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۳۳۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

غده سرطانی اسرائیل مانع تشکیل تمدن نوین اسلامی است

غده سرطانی اسرائیل مانع تشکیل تمدن نوین اسلامی است
حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه تمدن اسلامی با وجود غده سرطانی اسرائیل تشکل نخواهد شد، گفت:با وجود اسرائیل در منطقه هویت سیاسی ملل اسلامی در معرض تهدید و تردید است.

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی، عضو هیأت علمی گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین راهکارهای وحدت اسلام در جهت مبارزه با رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: وحدت اسلامی به معنای هماهنگی واکنش امت های اسلامی در دفاع و مصالح مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی به اعلام همبستگی مسلمانان علیه استکبار جهانی متکی است، گفت: اسلام دارای مبنای حداکثر و حداقلی است؛ طبق روایات افرادی که توحید و نبوت پیامبر اذعان دارند جزء امت اسلامی محسوب خواهند می شوند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: هویت و مبنای وحدت اسلامی بر اساس قدر مشترکات مذاهب تحقق یافته است و بسیاری از مذاهب دیگر اذعان به محبت اهل بیت(ع) دارند؛ از این رو باید امت های اسلامی با همبستگی و اتحاد در برابر جنایت ها و ظلم های رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین بپردازند.

حجت الاسلام حسنی به تبیین منافع ملی و هویت سیاسی پرداخت و گفت: منافع ملی در جهت حفظ اهداف دولت در سطح بین المللی تعریف و هویت سیاسی از منافع حیاتی هر نظام محسوب می شود و ارزش ها و آرمان های هر امت براساس هویت سیاسی آنها شکل گرفته است.

وی با بیان این که تمدن نوین اسلامی با وجود غده سرطانی اسرائیل تشکل نخواهد شد، گفت: تا زمانی که غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه جولان می دهد؛ هویت سیاسی ملل اسلامی در منطقه در معرض خطر، تهدید و تردید است؛ بنابراین حفظ منافع ملی کشور ایجاب می کند که دفاع از فلسطین و مبارزه رژیم اشغاگر قدس جزء سیاست های کلان نظام قرار گیرد.

حجت الاسلام حسنی در ادامه دفاع از ملت های مسلمان را از مصادیق جهاد دفاعی توصیف کرد و گفت: دفاع و حمایت های سیاسی از سرزمین های اسلامی در مقابل دشمنان مهاجم که اساس اسلام را تهدید می کنند و قصد استیلای بر سرزمین های اسلامی دارند؛ از مهمترین مصادیق جهاد دفاعی محسوب می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: مردم مسلمان سوریه، فلسطین، عراق و یمن هدف سفیانی های یاغی  قرار گرفته­ اند و  این گروه ها از امت اسلامی جدا شده اند و در راستای اهداف مشرکان رژیم صهیونیستی عمل می کنند و خطر جدی برای امت اسلامی  محسوب می شوند.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه وجود آشوب و فتنه در منطقه سبب بر هم خوردن نظم ملت های مسلمان خواهد شد، گفت: کفاران قصد دارند که با آشوب تمدن و نظم زندگی مؤمنانه مسلمان را برهم بزنند و طبق دستورات قرآنی باید امت اسلام به جهاد دفاعی در برابر گروه های تکفیری بپردازند.

وی با اشاره به وجوب فقهی جهاد برای بازپس‌گیری قدس شریف، گفت: بنا بر روایت اهل بیت(ع) اهل سنت جزء امت اسلامی هستند و باید تمام حقوق های دینی و قانونی آنها حفظ شود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: مرحوم شیخ کاشف الغطا در باب قاعده نفی سبیل بیان کرده است که ملتحدین به اسلام همانند غلات، ناصبین و خوارج در حکم مسلمان ها هستند و نباید به کفاران اصلی  اجازه داده شود که بر این گروه ها ولایت و استیلاء یابند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: مرحوم کاشف الغطاء یک قرن قبل از اشغالگری فلسطین این قاعده فقهی را بیان کرده بود؛ از این رو از لحاظ فقهی، جهاد برای بازپس‌گیری حق فلسطینیان از یهودیان لازم و واجب است./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابوالحسن حسنی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
بنده چند سال است که عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی نیستم و صرفا یک پژوهشگر حوزوی آزادم. لطفا اصلاح شود.
0
0
ابوالحسن حسنی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
«ملتحدین» غلط است، «منتحلین» درست است
0
0