۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۵۳۴۶۱
رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین:

روز قدس، روز فریاد جهانی رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها است

روز قدس، روز فریاد جهانی رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها است
حجت الاسلام اختری با بیان اینکه روز قدس، روز فریاد جهانی رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها است، گفت: روز قدس، لرزه بر اندام این رژیم پوسیده و اشغالگر می‌اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش روز جهانی قدس را در زنده نگاه‌داشتن مسأله فلسطین و مبارزات فلسطینان علیه اشغالگران صهیونیستی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: روز جهانی قدس همواره به‌عنوان فریاد کوبنده مسلمانان علیه اسرائیل جنایتکار و حامیان این رژیم جعلی کودک کش به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه روز قدس، روز فریاد جهانی رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها است، ادامه داد: این فریاد جهانی لرزه بر اندام این رژیم پوسیده و اشغالگر می‌اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اضافه کرد: همچنین روز جهانی قدس به هواداران و حامیان رژیم جنایتکار هشدار می‌دهد که نیرنگ و توطئه آنان نمی‌تواند در ایجاد امنیت و آرامش منطقه حتی برای نجات اسرائیل مؤثر باشد و رژیم صهیونیستی جنایتکار راهی جز فرار از منطقه و نابودی ندارد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه روز جهانی قدس ندایی برای پاسخ به مظلومیت مردم فلسطین است، اظهار داشت: روز جهانی قدس مبین آن است که فلسطینی‌ها تنها نیستند و مسلمانان همواره از آنان حمایت کرده و در کنارشان باقی خواهند ماند.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یک رسالت و حرکتی است که روزبه‌روز به وسعت آن افزوده می‌شود، گفت: گرچه امسال به خاطر شرایط موجود در بسیاری از مناطق اجتماعات و راهپیمایی ضد صهیونیستی همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود اما درعین‌حال فریاد و خشم مسلمانان و آزادی خواهان جهان از جنایات اسرائیل به طرق مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مانند فضای مجازی و انتشار مطالب با هشتک‌های مرتبط بلند خواهد بود.

وی بابیان اینکه امام راحل پایه‌گذار جریان روز قدس بودند، اظهار داشت: امروز می‌بینیم که این جریان چقدر در جهان و وضعیت مردم فلسطین تأثیرگذار بوده است؛ روز جهانی قدس حرکتی برخاسته از یک اندیشه مبارک به‌منظور مقابله با جنایات و اشغالگری رژیم جعلی اسرائیل و نشان دادن مبارزه و جهاد برای بازگرداندن قبله مسلمانان و سرزمین اشغالی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری درباره نقش رهبر انقلاب در پشتیبانی و حمایت از مبارزه علیه صهیونیست‌ها گفت: رهبر انقلاب نیز همواره با ادامه راه و اندیشه امام راحل بر تقویت روز جهانی قدس تأکید داشتند و امروز می‌بینیم که این جریان پویاتر و زنده‌تر از گذشته مسیر خود را طی می‌کند.

وی در ادامه گفت: امروز مسلمانان فلسطینی با همین حرکت و اقدام مبارک انتفاضه توانستند اسرائیل را در داخل فلسطین به شکست بکشانند و اجازه ندهند اشغالگران نقشه‌های شوم خودشان را نسبت به غزه اعمال کنند.

وی افزود: توقع می‌رود مسلمانان فلسطینی همچنان با تداوم این راه و عمل به نصایح و دستورات رهبر انقلاب بتوانند نقشه شوم آمریکا و اسرائیل را در موضوع کرانه باختری خنثی کرده و توطئه آنان را به شکست بکشانند، به طور قطع اسرائیل و حامیانش موفق به اجرای نقشه‌های نابخردانه و شوم خودشان نخواهند شد زیرا مردم فلسطین و انتفاضه روزبه‌روز زنده‌تر و قوی‌تر به پیشروی و مقاومت خود ادامه می دهند.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: همان‌گونه که امامین انقلاب در احیای قضیه فلسطین مسؤولیت خودشان را انجام دادند این احساس نیز باید در میان مردم و مسؤولان دنیا زنده شود تا دولت‌ها، اندیشمندان، سیاست‌مداران و اساتید بتوانند در برابر این گستاخی و حرکت‌های شوم اشغالگران صهیونیستی و آمریکای جنایتکار ایستادگی و مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: امروز باید مسلمانان در مقابل مسأله عادی‌سازی روابط که توسط کشورهای مرتجع منطقه مانند رژیم جنایتکار آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان دنبال می‌شود و یا مساله الحاق باختری به سرزمین اشغالی که آمریکا در پی آن است، ایستادگی کنند و با این توطئه‌های خطرناک شوم مقابله کنند.

وی گفت: امروز مسلمانان فلسطین بسیار قدرتمندتر و قوی‌تر از گذشته هستند و می‌توانند با ابزارها و امکاناتی که در اختیاردارند اسرائیلی‌ها را در خانه‌های خودشان به‌زانو دربیاورند؛ همچنین امروز برخی دولت‌ها حاضر هستند از مردم فلسطین حمایت کرده و به آنان یاری برسانند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات