۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۵۳۵۱۸
عضو گروه سیاسی مؤسسه امام خمینی:

سازش با اسرائیل حرام و جهاد برای آزادسازی قدس واجب است

سازش با اسرائیل حرام و جهاد برای آزادسازی قدس واجب است
حجت الاسلام وحید منش ماهیت رژیم صهیونیستی را غارت و کشورگشایی توصیف کرد و گفت: سازش و صلح با رژیم اشغالگر قدس از نظر شرعی حرام و جهاد برای آزادسازی این مناطق واجب است.

حجت‌الاسلام علی وحیدی منش، عضو گروه سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین راهکارهای وحدت امت ها اسلامی برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس پرداخت، گفت: محوریت وحدت در اسلام اعتصام به حبل الله است و مسلمانان باید حول محور قرآن و عقاید اسلام گام های خود را بردارند.

حجت‌الاسلام وحیدی منش ابراز داشت: طبق رهنمودهای امام خمینی(ره) باید جهان اسلام به امت واحده اسلامی تبدیل شود و باید امت اسلامی در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیسم ایستادگی کند.

وی با اشاره به اهداف ایجاد گروه های تکفیری در منطقه، ابراز کرد: در جهان اسلام دو جبهه اصیل مقاومت حول قرآن و اسلامی با استراتژی مقاومت و دفاع از مردم مظلوم مسلمان و نیز جبهه تکفیری با سرمداری عربستان در جهت منافع اسرائیل شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام وحیدی منش بیان کرد: استکبار جهانی با تشکیل گروه تکفیری و جریان داعش در جوامع اسلامی در صدد آن است که بیداری اسلامی را که حول محور انقلاب ایران شکل گرفته بود، نابود کند؛ هرچند در ابتدا به برخی از اهداف خود دست یافت، اما ادامه با شکست مواجهه شد.

حجت‌الاسلام وحیدی منش ابراز داشت: منافع ملی کشور ایجاب می کند که به مبارزه با اسرائیل بپردازیم و از جریان مقاومت اسلامی در منطقه دفاع همه جانبه داشته باشید.

وی ماهیت رژیم صهیونیستی را غصب، غارت و کشورگشایی توصیف کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس بر مبنای پروتکل های صهیونیستی به وجود آمده است و بر اساس این پروتکل ها انسان ها دو نوع یهودی و غیر یهودی هستند؛ یهودیان از شاخص های انسانی برخوردارند و بقیه انسان ها برده و در خدمت یهودیان هستند.

حجت الاسلام وحیدی منش با بیان اینکه هدف اصلی رژیم صیهونیستی سیطره و سلطه همه جانبه بر جهان اسلام است، افزود: رژیم پهلوی سردمدار حمایت از آمریکا و اسرائیل بود؛ اما آنها منابع ملی کشور را به غارت می بردند، و همچنین سران برخی از کشورها اسلامی اهداف اسرائیل در منطقه دنبال می کنند؛ اما اعتبار و وجهه آنها کاهش یافته و ناامنی در این کشورها افزایش یافته است؛ از این رو آنهایی که خواستار منافع ملی هستند، باید به مبارزه رژیم اشغالگر قدس بپردازد.

وی با اشاره به وجوب فقهی جهاد برای باز پس ­گیری حقوق فلسطینیان از رژیم اشغالگر قدس، گفت: نیمی از مردم فلسطین بی خانمان شدند و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و نیمی آنها در سرزمین خود به بدترین وجه ممکن و زیر ظلم و کشتار رژیم منحوس اسرائیل زندگی می کنند؛ از این رو آزادسازی سرزمین های اسلامی از سیطره اشغالگران وظیفه شرعی و حقوقی است.

عضو گروه سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: برخی سران فلسطین قصد سازش با اسرائیل و انتقال بخشی از سرزمین ها به رژیم اشغالگر قدس را دارند؛ اما این سازش و صلح از نظر شرعی حرام و تلاش و جهاد برای آزادسازی این مناطق واجب است./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات