۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۵۳۵۸۱
آیت الله تحریری:

مودت اهل بیت، راز رسیدن به قرب الهی است

مودت اهل بیت، راز رسیدن به قرب الهی است
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه راه محبوب شدن نزد خدا، تبعیت از اهل بیت است، گفت: انسان با مودت ائمه اطهار (ع) به قرب الهی نائل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در برنامه تلویزیونی شرح دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان گفت: بیست و هشتم ماه مبارک رمضان از ایام آخر این ماه عظیم الشان محسوب می شود.

وی افزود: در این روزهای پایانی باید تلاش کنیم بیشتر از فضائل این ماه بهره ببریم. ائمه اطهار(ع) راه های بهره بردن را در این دعاها به ما نشان می‌دهند که یکی از آن راه ها انجام نوافل است.

آیت الله تحریری بیان داشت: از این رو از خداوند متعال درخواست می‌کنیم، بارالها؛ بهره مرا در این ماه از نوافل و امور مستحبه زیاد بفرما، از مومن خواسته شده علاوه بر اینکه اهتمام ویژه ای به انجام واجبات و ترک محرمات دارد مقداری نیز به انجام نوافل و اعمال مستحبی اهتمام داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: بهترین نوافل آن است که انسان بداند در کنار انجام واجبات اعمال مستحبی دیگری نیز وجود دارد که اگر آنان را در کنار واجبات انجام دهد اعمال واجب او پربارتر می‌شود.

وی گفت: انسان مومن به انجام امور لازم قانع نمی شود و تلاش می کند با نوافل نواقص اعمال خود را جبران کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی عنوان کرد: یکی از درخواست های ما از خداوند متعال آن است؛ در اموراتی که انجام می دهیم به وظیفه و جایگاه خودمان توجه داشته باشیم.

آیت الله تحریری ادامه داد: انسان می تواند عمیق ترین ارتباط را با پروردگار و اولیای الهی برقرار کند بنابراین این معنا نیازمند توجه به خود و وظیفه ای است که خداوند برعهده ما گذاشته است.

وی عنوان کرد: همچنین در این ماه از خداوند درخواست می کنیم ما را تکریم کند، ماه رمضان مبدأ تحول است تا انسان بتواند در ماه های دیگر نیز مسیر عبودیت را طی کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی اظهار داشت: بهترین وسیله قرب الی الله محبت اهل بیت(ع) است که فرمودند اگر انسان ماهیت مودت ذوالقربی را بداند می‌تواند مسیر قرب را طی کند، این مودت همان محبت خاص است که با تبعیت همراه می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: انسان همواره باید در جهت تبعیت از اولیای الهی باشد و بداند که این تبعیت سرنوشت ساز است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات