۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۳۶۱۶
امام جمعه اهواز:

تعریف و تمجید‌های خداوند از انسان ناظر بر بُعد روحانی است

تعریف و تمجید‌های خداوند از انسان ناظر بر بُعد روحانی است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه انسان داری بُعد روحانی و جسمانی است، گفت: تعریف و تمجید‌های خداوند از انسان ناظر بر بُعد روحانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به آیه «إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً وَ إِذا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعاً  إِلَّا الْمُصَلِّینَ» عنوان داشت: در اینجا انسان مورد سرزنش خداوند قرار گرفته انسانی که اشرف مخلوقات می‌باشد حال آنکه در برخی آیه‌ها عنوان می‌شود که انسان در بهترین زمان خلق شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اختلافی در میان آیه‌های قرآنی وجود ندارد، اظهار داشت: انسان داری بُعد روحانی و جسمانی است و از آنجا که بُعد جسمانی از زمین گرفته شده؛ لذا هر جا انسان مورد نکوهش قرار گرفته نسبت به بُعد جسمانی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تعریف و تمجید‌های خداوند از انسان ناظر بر بُعد روحانی است، خاطرنشان کرد: هر صفتی که در انسان وجود دارد اگر در مسیر صحیح قرار بگیرد، ممدوح و در غیر آن، مذموم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در آیه‌های فوق سه صفت منفی اخلاقی «حرص، بی تاب و بخل» به انسان نسبت داده می‌شود، افزود: صفات فوق از لحاظ ذاتی بد نیستند و خوب و بدشان در چگونگی استفاده است، حرص اگر نباشد انسان پیشرفت نمی‌کند، حرص در فراگیری علم و دانش بسیار پسندیده است.

وی گفت: انسان ولایتمدار و قرآن محور مصداق صفات ذکر شده در آیه‌های فوق نیست بلکه مستثنی خواهد بود. /۹۴۵۶/پ203/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات