۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۶۳۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فراگیری فرهنگ مجاهدت لازمه آزادسازی قدس شریف است

فراگیری فرهنگ مجاهدت لازمه آزادسازی قدس شریف است
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: آزادسازی قدس شریف با همکاری همه، برنامه‌ریزی جامع و فرهنگ‌سازی عظیم میان جوامع اسلامی محقق می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک با اشاره به روز قدس اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال راهپیمایی روز قدس متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد شاهد حضور بامعنای مردم در فضای مجازی و اعلام انزجار عمومی از رژیم غاصب صهیونیستی بودیم که در نهایت با بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری پایان یافت.

وی افزود: امروز قدس شریف را باید با فرهنگ بسیجی و جهادی زنده نگه داشت، آزادسازی قدس رسالت بزرگی است که در قرآن نیز بارها به آن تاکید شده است، بنابراین باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آزادسازی قدس شریف با همکاری همه، برنامه‌ریزی جامع و فرهنگ‌سازی عظیم میان جوامع اسلامی محقق می‌شود. بنابراین فرهنگ مجاهدت باید فراگیر شود که نیازمند تلاش‌های شبانه‌روزی، وحدت و انسجام است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در آزادسازی قدس توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده که راهگشای امت اسلامی است؛ بنابراین یک مسیر مشخص در این رهنمودها تعیین شده که باید به آن توجه کرد و به درستی آن را عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی پرچم افتخار، جهاد، شهادت و عزت و سربلندی است که با مجاهدت‌های خود احیاگر مکتب حضرت علی(ع) و امام راحل(ره) است و امروز دنیای اسلام به مجاهدت‌های شهید بزرگ قدس شهید سلیمانی افتخار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: به برکت رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری شاهد موفقیت‌های جبهه مقاومت و دنیای اسلام هستیم از این رو برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بزرگ باید تابع ولایت فقیه باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم گفت: از این ایام باید با قرائت دعای 44 تا 47 صحیفه سجادیه به خوبی استفاده کنیم که از جمله اعمال ویژه این ایام است و به همه مردم توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به برکت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) احیا شد به طوری که امام راحل با مجاهدت‌های فراوان به دنبال احیای فرهنگ ایثار و شهادت از سال 42 بود که این کار بزرگ را انجام دادند و امروز به این فرهنگ جهاد و ایثار برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف بیشتر از گذشته نیاز داریم بنابراین این فرهنگ باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مرکزی با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: این ویروس درس‌های بزرگی از جمله تکلیف‌مداری، باور قلبی به اراده و قدرت خداوند، اخلاص و کار برای خدا به جوامع بشری داد و با تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت‌های کادر درمان و مدافعان سلامت و مشارکت گروه‌های مختلف مردمی شاهد کنترل نسبی این بیماری در استان و نقاطی از کشور هستیم که باید به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنیم، زیرا این موضوع به معنای رعایت نکردن نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مدیریت و کنترل نسبی این ویروس در جامعه درواقع جهاد کبیر است، بنابراین این مدیریت باید در تمام عرصه‌ها در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» باشد که رسیدن به آن نیازمند انسجام و وحدت همه جانبه است و باید خلاقیت و تلاش جهادی داشته باشیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات