۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۷۷۹

افول آمریکا با قدرت‌نمایی نفتکش‌های ایران

افول آمریکا با قدرت‌نمایی نفتکش‌های ایران
حرکت نفتکش‌های جمهوری اسلامی و قدرت‌نمایی آن‌ها در دوران پساکرونا نشان داد که در روابط بین‌الملل و ارتباطات بین کشور‌ها اگر با هم متحد باشند، می‌توانند هرگونه سیاست غلط زورگویی و تحریم و محاصره را درهم بشکنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، اشکان ممبینی،کارشناس امور بین‌الملل طی یادداشتی در روزنامه فرهیختگان نوشت: ایران در اقدامى هوشمندانه و سراسر قدرت، پنج ابرنفتکش خود را با برافراشتن پرچم ایران به‌صورت علنى عازم ونزوئلا کرد. در طول این مسیر با وجود خبرسازی‌های رسانه‌های غربی و برخی اقدامات آمریکایی‌ها، هیچ قدرتی جرات کوچک‌ترین مانع‌تراشی بر سر حرکت این نفتکش‌ها را نداشت. این اقدام تهران در طول سال‌ها تحریم ظالمانه نظیر ندارد و کمتر ناظر و تحلیلگری قادر به پیش‌بینى این اقدام و اثرات شگرف آن در پهنه سیاسى جهان بود. ورود نفتکش غول‌پیکر ایرانى  (Fortune)در آب‌هاى سرزمینى ونزوئلا و اسکورت نیروى هوایى و دریایى آماده نبرد ونزوئلا به‌سوى بندر، نشان از قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد. گفته مى‌شود زیردریایی‌هایی با پیشرفته‌ترین موشک‌هاى جهان از همان لحظه اول حرکت، اسکورت پنج کشتى را علاوه‌بر هزاران موشک نقطه‌زن برعهده داشتند.
هیبت پوشالى و مرکز فرماندهی یکی از سهمگین‌ترین عملیات جنگ روانى آمریکا و متحدانش، با صداى هلهله مردم ونزوئلا و جشن پیروزى و عید ایرانیان مقارن شده است. از همان لحظه نخست در مسیر قرار گرفتن ‌کشتی‌ها، تهدیدات تو خالی آمریکا و متحدانش آغاز شد. ایران به‌صراحت به آمریکا پیام داد که هرگونه اخلال در حرکت کشتى‌هاى ایران با پاسخى مواجه مى‌شود که دنیا را بیشتر از اثرات کرونا شگفت‌زده خواهد کرد و آمریکا را در خاک خود با پشیمانی بزرگی روبه‌رو خواهد کرد.
حرکت نفتکش‌های جمهوری اسلامی و قدرت‌نمایی آنها در دوران پساکرونا نشان داد که در روابط بین‌الملل و ارتباطات بین کشورها اگر با هم متحد باشند، می‌توانند هرگونه سیاست غلط زورگویی و تحریم و محاصره را درهم بشکنند. دوران پساکرونا دورانی است که در آن اتحاد و همدلی بیشتر کشورها را نشان خواهد داد و در این دوران دولت‌ها و ملت‌ها نقشی متفاوت به نمایش خواهند گذاشت که ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا و اتحاد و عزم دو کشور در ایجاد روابط نزدیک و استراژیک یکی از این نمونه‌هاست. افول رویای آمریکا در ایجاد سیاست‌های تنش‌زا در منطقه و جهان، ایجاد جنگ‌های متعدد و ظالمانه ازسوی آمریکا در خاورمیانه و تلاش برای جلوگیری از نفوذ و گسترش قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران که همواره به شکست انجامیده و به بازی گرفتن اصول دموکراسی و حقوق بشر که بازهم در بحران کرونا شاهد آن بودیم که خود آمریکا در مواجهه با بحران کرونا مساله حقوق بشر را حتی در خود آمریکا نیز نتوانست رعایت کند که نمونه بارز آن برخورد با سیاه‌پوستان این کشور و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به آنان بود. آمریکا با اعمال این‌گونه سیاست‌های تنش‌زا و جنگ‌افروز نظم سیاسی و روابط بین‌الملل را از ریل اصلی خود خارج کرده و آمریکا را روزبه‌روز منزوی‌تر کرده است و مانع از این شده که با وجود ادعاهای رسانه‌ای، نه آمریکا و نه متحدانش اجازه کوچک‌ترین اخلالی در مسیر این نفتکش‌ها پیدا کنند.
آمریکا و متحدان غربى و منطقه‌اى‌اش هیچ راهى جز پذیرفتن این واقعیت که ایران تبدیل به یک قدرت منطقه‌اى شده، ندارند. آمریکا و متحدانش باید بدانند با ایرانیان جنگ‌دیده و به‌قول گفته سردار مقاومت شهیدحاج‌قاسم سلیمانی که گفت «ما ملت امام حسینیم؛ ما ملت شهادتیم» وارد نبرد نشوند، چراکه درصورت هرگونه تجاوز و عبور از خطوط‌قرمز ایران، پاسخی دندان‌شکن دریافت خواهند کرد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
واقعاً باید به ایرانی بودمان افتخار کنیم و دست یکایک کسانی که این همه عزت و قدرت را برایمان به ارمغان آوردند بوسید و درود فرستاد بر روح پر فتوح شهیدان این مرز و بوم بخصوص سردار قاسم سلیمانی که تنها یکی از شهیدان بزرگ این عرصه بود روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
زنده باد ایران و سلامت باد رهبر عزیزم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
شباهت آمریکا وسگ در این است که هر دو واق واق می کنند و هیچ وقت حمله نمیکنند .چون امریکا تمام دستوراتش را از اسراییل میگیرد و اسراییل می داند جنگ با ایران به معنای نابودی اسراییل.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
باید امریکا وانگلیس را زیر پا له کرد این جنایتکاران را
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
در دل تاریخ مستند بشری کدام ایرانیست که زیر بار تحقیر رفته باشدو براین باور کدام ایرانیست که از تجلی و نمایش قدرت خالص وناب آنهم از جنس ایران عزیز آنهم در فرا مرزها و در سواحل نزدیک ایالت فلوریدای شیطان بررگ آنهم در دریای کارائیب ( غرائب)که تمام دنیا وقدرتهای مدعی را خاضع قدرت جهنمی میلیتاریستی خود ومرعوب امپراتوری دلار جهنمی و بی پشتوانه خود نموده است،نباشد.

آیا براستی این تجلی و نمادی از ظهور یک ابرقدرت درحال طلوع نیست؟!!
0
0
نظری زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
با سلام

در این دنیا که مثل جنگل شده ، چند نوع اعلام موجودیت وجود داره:


۱. شیر باشی حتی اگه خسته باشی (ایران اسلامی)
۲. کفتار و لاشخور مثل بی بی سی انگلیسی و منافقین داخلی و خارجی
۳. گاو شیرده..............
۴. گرگ مثل اسرائیل غاصب و کودک کش
۵. سگ هار مثل آمریکا که در هر صورت مریضه و هاری داره
۶. زالو مثل انگلیس استعمارگر
۷. ......

شیر باشیم در این جنگل حتی اگر خسته باشیم و زخمی
0
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
خیلی نمی خواد سواد سیاسی داشته باشی تا بتونی بفهمی که این کار برای ما نه به عنوان یک خرید و فروش ساده بلکه این اقدام یعنی اقتدار و عزت بین المللی ،یعنی فقط بواسطه یک پرچم سه رنگ الهی بتونی ابهت پوشالی تمام ابرقدرتها را با خاک یکسان کنی و کسی نتونه بهت چپ نگاه کنه اونم بقل گوش امریکای گردن کلفت
البته کسی که خودش را به خواب زده باشه را نمیشه بیدار کرد و مطمئنا این کار را هم یه جوری به نفع ارباباش توجیه میکنه...
البته اونی که باید بفهمه فهمیده..
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
پارتلادی آمریکانن چخدی یلی، هم الی هم ایاقی سندی بلی . مکن اعصاب خوب خویش را خرد، در آرامش هر عاقل کار پیش برد . کدام عاقل بمجنون میکند گوش ، به او که رفته باشد از سرش هوش؟
دهان را واکند بیهوده گوید، نمیداند چه میخواهد ، چه جوید، به فحٌاشی مده نفس خود عادت ، که زشتی ها نخواهد کرد شادت. فقط رنج و تلاش بی نتیجه، بجان عمٌَه یِ خوبت خد یجه، بجا ماند برایت آخر کار، غمی بسیار با سنگینی بار.
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
چون در وب سایت خوب خبر گزاری رسمی حوزه به معرفی مدرسه ی علمیه ی صالحیه ی شهر خوب ما قزوین ، پرداخته بودند ، بنده خواستم کمی از روحیه ی دشمن ستیزی همشهریان خوبمان ذکر کرده باشم ، مطلب زیر را خدمتشان ارسال کردم.حال اگر عزیزان بزرگوارمان در این جا نیز صلاح دانسته باشند ، منتشر خواهند فرمود . با تشکر و عرض ادب .



بدانید شهر ما زیباست قزوین ، اگر آئید شناسیدش به از این .
تمام مردمش هستند با دین، همه صاحبدلان و خالی از کین . خطر ناکند برای دشمن ازمیین ، ولی عاشق به اسلامند و خوشبین . ضمناََ اگر کسی بگوید ، کارد که دسته ی خودش را نمی برد، در قزوین جواب میدهند « لاش که مِرَد= لایش که می رودویعنی به درون دسته ی خودش که می رود.».
0
0