۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۳۸۴۶
آیت الله خاتمی:

نمایندگان مجلس سلوک امام خمینی را سرلوحه خود قرار دهند

نمایندگان مجلس سلوک امام خمینی را سرلوحه خود قرار دهند
استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به همزمانی آغاز مجلس یازدهم و سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: نمایندگان به رهنمودهای زندگی ساز امام راحل و به سلوک او عمل کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مجلس شورای اسلامی را یکی از سه رکن تشکیل دهنده انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تجلی جمهوریت نظام اسلامی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: قبل از انقلاب نام مجلس شورا، مجلس شورای ملی بود که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به مجلس شورای اسلامی تغییر نام یافت و این تنها تغییر یک نام نبود، بلکه در حقیقت تغییر محتوا بود، یعنی جهت گیری مجلس شورای نظام اسلامی، جهت گیری اسلامی است که البته مصالح ملت در این چارچوب کاملا تامین خواهد شد.

وی رویکرد و جهت گیری فعلی مجلس را مهم خواند و تاکید کرد: از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار می‌رود که پیوسته به این نکته توجه داشته باشند، بدانند به برکت اسلام بر این صندلی تکیه داده‌اند، خود را مدیون نظام اسلامی بدانند و تلاش کنند در حد توان دین خودشان را به اسلام ادا کنند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: نمایندگان محترم بدانند که نماینده مردمی هستند که دلداده اسلام و ایران اسلامی و ایران مستقل و ایران آبادند، بنابراین بکوشند در عیار این مردم عمل کنند، انتظار آن است که‌ نه تنها همراه، بلکه پیشگام مردم باشند، مثلا مردم ما روحیه ضداستکباری در جانشان موج می زند، نمایندگان مجلس در طرح‌ها و در لوایح این واقعیت را لحاظ کنند.

وی ولایتمداری را مهمترین شاخص مجلس کارآمد عنوان کرد و گفت: انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که بدانند عزت بیش از چهل ساله نظام اسلامی مدیون ولایت فقیه است، پس بکوشند این نهاد عزت و عظمت را با رهروی خود از ولی فقیه نشان دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: وظیفه نمایندگان در قانون اساسی مشخص شده است، بکوشند که در این وظیفه که از مهم‌ترین آنها قانونگذاری است، سنگ تمام بگذارند، وقت بگذارند و قوانین را دقیق مطالعه کنند و مدرس وار و شجاعانه موضع بگیرند.

وی افزود: آرزوی توفیق، سربلندی و عزت نمایندگان را داریم، امیدواریم که در روزهای پایینی مجلس یازدهم اگر قرار شد مصاحبه‌ای باشد، بگوئیم آفرین بر نمایندگان خدوم قانون شناس و علاقمند به اسلام و ایران اسلامی و ولایت مدار؛ جا دارد از خدماتی که در این نهاد شده است نیز تشکر گردد.

آیت الله خاتمی با اشاره به همزمانی آغاز مجلس یازدهم و سالروز رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از نمایندگان محترم انتظار می‌رود در این روزهای آغازین مجلس یازدهم که همزمان است با سی و یکمین ارتحال جانگداز ارتحال امام خمینی(ره)، بزرگی که یک ملت را احیا کرد و اسلام را در جهان پرآوازه کرد، که سیر و سلوک این امام عظیم الشان را پیش روی خود بگیرند و به رهنمودهای زندگی ساز امام راحل و به سلوک او عمل کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که وصیتنامه سیاسی الهی امام عظیم الشان نه تنها برای نسل امروز که برای نسل بعد نیز دستورالعمل سعادتمندانه است./۹۰۸/ت302/ف

ارسال نظرات