۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۵۳۹۶۰
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

امام خمینی نماد اخلاق نبوی، شجاعت علوی و شور عاشورایی بود

امام خمینی نماد اخلاق نبوی، شجاعت علوی و شور عاشورایی بود
رییس سنی مجلس یازدهم، حضرت امام خمینی (ره) را نماد اخلاق نبوی، شجاعت علوی و شور عاشورایی دانست و گفت: سخن روز اول امام و کلام لحظات آخر زندگی ایشان یکی بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس سنی مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن ایام 14 خرداد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام مصداق «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها» و اسوه زیبای «وَإِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظیمٍ» بود. در صندوق سینه خویش، جواهر الحکم را ذخیره داشت، و دریای دلش بحار الانوار بود، قلمش کیمیای سعادت بود و دستورالعمل‌هایش جامع السعادات. سخنانش کافی به مقصود بود و قافیه به مراد، شخصیتی که هرگز نلرزید جز برای خدا، هرگز چیزی نخواست جز از خدا، هرگز گامی برنداشت جز در مسیر خدا، هرگز کلامی بر زبان نیاورد جز برای خدا.

وی افزود: دنیا باتمام فریبکاری‌هایش نتوانست او را به زانو درآورد. مقام با تمام طنازی‌هایش نتوانست او را در دام خود گرفتار سازد. جهان با تمام وسعتش نتوانست ظرفی برای شخصیت ایشان باشد.

رییس سنی مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: فریاد رعدآسای امام بر اندام رعد رعشه می‌انداخت، آغوشش پناهگاه تمام بی پناهان بود، نگاهش نرمتر از نور می‌رقصید، کلامش عطر معنویت را در فضای زندگی پر می‌کرد. صلابت ابراهیم خلیل(ع) را داشت و رضایت اسماعیل (ع ) ذبیح را. هیبتش را از موسی (ع) گرفته بود و اثر نفسش را از عیسی (ع)، اقتدارش نمادی از اقتدار سلیمان (ع) بود و آهنگ کلامش به نعمه داود (ع)می‌ماند و حُسن جمالش به یوسف (ع).

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره) اخلاق نبوی و شجاعت علوی و شور عاشورایی داشت خاطرنشان کرد: نه آن روز که در قم که طلبه‌ای ساده بود و نه در دورانی که در کرسی تدریس با هیبت استادی بزرگ جلوه می‌کرد و نه هنگامی که به زندان و تبعیدش بردند و نه آنکه زمانی که رهبری مقتدر نهضت عظمی را برعهده گرفت. در هیچیک از این شرایط هیچ تغییر حالتی در ایشان ظاهر نشد. سخن روز اول امام و کلام لحظات آخر زندگی ایشان یکی بود./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات