۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۴۷۲۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

مدیریت غرب‌گرا مانع تحول است / لیبرال‌های وطنی باید خجالت بکشند

مدیریت غرب‌گرا مانع تحول است / لیبرال‌های وطنی باید خجالت بکشند
حجت الاسلام لیالی با تأکید بر اینکه مدیریت لیبرالی ناکارآمد است، گفت: این سبک از مدیریت اعتقادی به فقرزدایی ندارند اما مدیریت جهادی با کمترین هزینه مشکلات را رفع می‌کند.

حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره تحول خواهی در اندیشه امام خمینی(ره) پرداخت گفت: رهبر انقلاب بحث و زاویه دید جدیدی را درباره اندیشه و مکتب امام راحل درباره تحول گرایی بیان کرده اند.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه امام راحل، بزرگترین تحول را در کشور ایجاد کرد، گفت: امام خمینی نظام سیاسی جدید را بر مبنای شرع و فقه جواهری به وجود آورد و با توجه به اندیشه سیاسی در اسلام، بزرگترین تحول و دگرگونی را در کشور ایجاد کرد.

وی به شاخص های تحول خواهی در مکتب امام اشاره و تأکید کرد: امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب در مقابله با جمود و خمودگی قبل از انقلاب، ایستادگی و اعتماد به نفس، عزت ملی و حرکت و تلاش را جایگزین کرد و بر اساس فقه جواهری و شریعت اسلام، نظام سازی و تمدن سازی نوینی انجام داد و در مقابل نظام های لیبرال سرمایه‎داری غرب ایستادگی کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به استکبار ستیزی امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل به مسائل روحی و معنوی جامعه توجه داشتند و با میدان دادن به جوانان و نیروهای انقلابی، آنها را وارد عرصه های مدیریتی نظام کردند.

وی ارتجاع، عقب گرد و تحجر در مسیر انقلاب را بی معنا خواند و گفت: در حال حاضر تمدن هایی که در اوج خود بودند، کم کم دچار انحطاط و مرگ فرهنگی و تمدنی شده اند و اگر جامعه ما نیز دچار عقب گرد و پس رفت و عدم تحول گرایی شود، دچار مرگ تمدنی خواهد شد.

حجت الاسلام لیالی بیان داشت: در زمینه رشد، پیشرفت و تحول خواهی کشور در عین انتقاد به وضع موجود جامعه، نباید دچار طغیان و آشوب شویم؛ بلکه هدف ما کاهش نقاط ضعف و رفع کاستی های جامعه است و باید در مسیر رشد و جهش تحول حرکت کرد.

تحول باید بر مبنای فکر و اندیشه ای باشد

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، تحول خواهی صحیح را مبتنی بر مبنای معرفتی و اندیشه ای اسلام دانست و تصریح کرد: باید در ایجاد تغییر و تحول از شعارهای سطحی دوری شود؛ چون تحول بر اساس پشتوانه و مبنای فکری و اندیشه ای به وجود می‎آید.

وی با اشاره به استحاله و تحجر برخی از انقلابیون از مسیر انقلاب ابراز داشت: برخی در دهه اول انقلاب و در پیروزی انقلاب نقش داشته اند؛ اما در دهه دوم، سوم و چهارم از مسیر انقلاب منحرف و از نظام روی گردان و پشیمان شده اند و به عقب گرد و تحجر معرفتی روی آورده اند.

حجت الاسلام لیالی گفت: یکی از عوامل انحراف این است که افراد مرتجع از پشتوانه عقلی و معرفتی و ایمانی برخودار نبودند و روحیه انقلابی خویش را از دست داده‎اند یا دچار محافظ گرایی و غرب زدگی شده‎اند؛ همچنین برخی از انقلابیون به ثروت اندوزی و قدرت طلب روی آورده اند و از مسیر انقلاب خارج شده اند.

نقش امامین انقلاب در جریان تحول خواهی

وی با بیان اینکه امامین انقلاب در مدیریت جریان تحول خواهی نقش هوشمندانه و برجسته ای داشته اند، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، جریان انقلاب را به گونه ای مدیریت کرده اند که دچار روشنفکری و بدعت همچنین گرفتار تحجر و عقب گرد نشویم و انقلاب را به درستی در مسیر هدایت کرده‎اند.

حجت الاسلام لیالی در ادامه به تبیین زمینه‎های تحول خواهی در جامعه پرداخت و گفت: باید تحول خواهی بر اساس رفع نواقص و حل مشکلات جامعه شکل بگیرد؛ چنان که رهبر معظم انقلاب هر ساله در رهنمودهای خود، سیاست های کلی برای رفع مشکلات اقتصادی و معضلات دیگر را ارائه می‎کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به شرایط تحول در عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: باید تحول در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شود، بسیاری از تولید کنندگان جامعه و اقشار مختلف مردم از نظر معیشت دچار مشکلات جدی هستند و مسؤولان باید برای رفع این مشکلات و بهبود معیشت مردم تلاش کنند.

وی بر ضرورت حرکت ایران به سمت اقتصاد بدون نفت تأکید کرد و گفت: مسؤولان همواره مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه کشور را با فروش نفت خام حل کرده‎اند؛ در صورتی که امروز با کاهش قیمت و عدم فروش نفت و به نوعی با ورشکستگی صنایع نفتی بدین نتیجه خواهیم رسید که باید از اقتصاد بر پایه نفت خارج شد و به دستاوردهای تولیدی داخلی و ملی روی بیاوریم.

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: بخش بزرگی از مسؤولان در چهل سال انقلاب، کشور را بر مبنای اقتصاد سرمایه داری اداره کرده‎اند و الان شاهد هستیم که مدل های اقتصادی لیبرالی سبب ایجاد مشکلات معیشتی برای اقشار مختلف مردم شده است.

ضرورت تحول نظام آموزش و پرورش

وی با تأکید بر ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور یادآور شد: در حال حاضر آموزش در مدارس، دانشگاه‎ها و حوزه‎های علمیه بر اساس محفوظات و اطلاعات عمومی است، در حالی که نظام آموزش کشور باید بر اساس نیازهای جامعه و تربیت کارشناس در رشته مورد نیاز باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: باید آموزش و پروش، نظام عالی و آموزش حوزه های علمیه به سوی تخصصی شدن و تربیت کارشناس حرفه ای حرکت کند.

تفاوت مدیریت مردمی و جهادی با مدیریت غرب گرا و لیبرالی

حجت الاسلام لیالی به تفاوت های مدیریت جهادی و غربگرا پرداخت و خاطرنشان کرد: ایران از جمله نخستین کشورهای بود که ویروس منحوس کرونا در آن شیوع یافت و بعد از ایران کشورها غربی و امریکا گرفتار این ویروس شدند؛ وزارت بهداشت، نهادهای مختلف نظام، نیروی انتظامی، بسیج و حضور هیات های مذهبی و بخش های مختلف دولت در کنترل و مدیریت این ویروس به خوبی عمل کردند؛ اما امروز نظام لیبرالیسم غرب در کنترل این ویروس با بحران مدیریتی مواجهه شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مدیریت جریان غربگرا در کشور را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: مدیریت جریان لیبرال در چهل سال بعد از انقلاب در کشور ما جواب نداده و کارآمد نبوده است، چنان که بیشترین اعتراض‎های مردم به فساد اقتصادی علیه جریان‎های غربگرا در کشور بوده است.

حجت الاسلام لیالی ابزار داشت: در حال حاضر مردم به ویژه اقشار کم درآمد، زیر چرخ دنده‎های توسعه سیاست اقتصادی غربگرا تحت فشار است و شکاف اقتصادی و طبقاتی در جامعه بیشتر شده است؛ زیرا این سبک از مدیریت، اعتقادی به فقرزدایی و رفع محرومیت ندارد؛ اما مدیریت جهادی با کمترین هزینه مشکلات کشور را برطرف خواهد کرد.

دروغین بودن شعارهای جریان لیبرال دموکراسی در کشور

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: برخی از انقلابیون پشیمان در شعارهای انتخابات خود از دموکراسی و حقوق بشر سخن به میان آوردند؛ اما امروز همان کشورها با ابزار خشن به مقابله با مردم خود پرداخته و دولت مردان آمریکا به حقوق سیاه‌پوستان توجهی ندارند.

حجت الاسلام لیالی گفت: روشنفکران داخلی همیشه رؤیای اندیشه لیبرالیسم را در کشور دنبال کرده‎اند؛ در صورتی که امروز آمریکا، طبیعت خشن و نژاد پرستانه خود را به نمایش گذاشته و به کشتار سیاه‌پوستان و اقشار مختلف مردم در کشور خودش پرداخته است.

وی به تبیین عوامل آشوب ها در آمریکا پرداخت و گفت: ناتوانی سیستم درمان آمریکا در بحران شیوع ویروس کرونا، نژاد پرستی، کشتار سیاه‌پوستان و وجود اختلافات طبقاتی، سبب نارضایتی مردم و آشوب و جنگ های داخلی و افول آمریکا شده است.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه باید لیبرال های وطنی، امروز خجالت زده و شرمنده مردم ایران باشند، گفت: روشنفکران داخلی، تفکر و هویت دینی را در جامعه محو کرده و در گرداب غرب گرایی گرفتار شده‎اند و نخواهند توانست چهل سال سابقه خیانت خود را به ملت ایران، مکتب امام و شهیدان جبران کنند./998/ت301/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
m
Iran, Islamic Republic of
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
سلام؛ لیبرال‌های وطنی نه تنها از کارنامه خالی خود خجالت نمی‎کشند؛ بلکه باپررویی و وقاحت تمام تلاش میکنند این ناکارآمدی را به نظام، امام راحل و رهبری نسبت دهند؛ در صورتی که خوب می‎دانند که اولا همین مقدار پیشرفت اگر هست مرهون مدیریت جهادی و راهبردهای حکیمانه امام و رهبری است و در مرحله بعدمردم به خاطر حفظ اصل نظام و اعتماد به مدیریت امام و رهبری و خون شهدا، این مدیران غربزده را تحمل می‎کنند و گرنه اثری از آنها باقی نمی‎گذاشتند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
این سه تا مطلب رو با هم بخونید روحتون جریحه دار شه
۱_ مرکز پژوهش‌های مجلس میگه اگر از ۱۳۹۹ به مدت شش سال رشد ۸ درصدی داشته باشیم، در ۱۴۰۵ درآمد سرانه تازه میرسه به سال ۱۳۹۰
۲_ در سال ۹۷ صادرات از ۲۳ کشور به ۳ کشور تقلیل یافته
۳_ شما زبان دنیا رو بلد نیستید، بی شناسنامه‌ها
0
0