۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۴۷۶۲
در نشستی خبری تشریح شد؛

اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا در استان خوزستان

اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا در استان خوزستان
شهریاری، اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا در استان خوزستان از سال ۹۴ تاکنون به ویژه در بحث محرومیت زدایی را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حامد شهریاری، مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قرارگاه در ۲۶ شهرستان و با تشکیل ۴۰ گروه جهادی فعالیت دارد، اظهارداشت: قرارگاه سال ۹۴ با اولویت آزادی زندانیان در تهران تشکیل شد و خرمشهر، نخستین شهرستانی بود که در خارج از تهران برای فعالیت‌های جهادی و پیرو فرمایشات رهبری برای رسیدگی، انتخاب شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان با بیان اینکه در جریان سفر به خرمشهر بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه ساخت و بازسازی و ارائه خدمات پزشکی به هزار نفر صورت گرفت، عنوان داشت: ۱۷ تا ۱۸ هزار کولرگازی در میان نیازمندان شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و اروندکنار در سال ۹۳ و در قالب طرح هبه اهدا گردید.

شهریاری با اشاره به اینکه در سال ۹۴ نخستین قرارگاه در استان خوزستان شکل گرفت، بیان داشت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴، حدود ۹ هزار نیروی غیربومی برای کار‌های جهادی وارد خوزستان شدند ضمن اینکه در همان بازه زمانی ۹ هزار نیروی جهادی بومی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۴ میلیارد تومان در غیزانیه اهواز در قالب تعمیر ۵۶۷ سرویس بهداشتی، بهسازی سه مسجد، حفر ده حلقه چاه، ساخت و بهسازی ۲۴۷ خانه، آبرسانی به ۱۱ نقطه و ایزوگام ۵۳ منزل هزینه شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان با بیان اینکه سال ۹۶ در کوی آل صافی حدود هزار و ۶۰۰ نفر به صورت رایگان خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، خاطرنشان کرد: برای حدود ده هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، کانال‌های زهکشی تعبیه شد که با رسیدن آب زمینه ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان شهرستان، فراهم گردید.

شهریاری در رابطه با کار‌های قرارگاه در زمینه مقابله با کرونا، به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در ۲۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: ۶۲۴ هزار ماسک از سوی کارگاه‌های قرارگاه، تولید و با اولویت مناطق محروم توزیع گردید ضمن اینکه در نیمه شعبان توزیع ماسک در کیانپارس، کیانشهر، کیان آباد و مسیر دغاغله انجام شد.

وی با بیان اینکه در ۱۱۶ مرحله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی سطح استان حدود ۷۰ هزار لیتر مصرف شد، افزود: تولید ۲۴ هزار جفت دستکش، توزیع ۱۳ هزار شیلد محافظ صورت و ۴ هزار و ۸۰۰ لباس بیمارستانی استاندارد در میان بیمارستان‌های با اولویت بستری کننده بیماران کرونایی انجام شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان با اشاره به اینکه ۱۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در میان نیازمندان استان توزیع گردید، عنوان داشت: ۵۲ سری جهیزیه از اول سال جاری تاکنون و طی دو مرحله (عید نوروز و فطر) به زوج‌های جوان نیازمند تقدیم گردید، همچنین ۶۰ دستگاه یخچال با همکاری کمیته امداد در میان مددجویان خاص کمیته توزیع شد.

شهریاری با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری قرارگاه با همکاری کمیته امداد خدماتی را به نیازمندان ارائه می‌کند، گفت: مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان در سیل سال گذشته به خانواده‌های آسیب دیده شاوور و حمیدیه در قالب کارت هدیه ۵۰۰ تومانی تقدیم گردید./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات