۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۵۵۰۳۵
آیت‌الله مدرسی:

مردم هنوز دغدغه ‌معیشتی دارند / الگوی اقتصاد مقاومتی مبنای کار شود

مردم هنوز دغدغه ‌معیشتی دارند / الگوی اقتصاد مقاومتی مبنای کار شود
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه وضعیت معیشت مهم‌ترین دغدغه مردم است، از مسؤولان خواست برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی مردم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در نشست ائمه جمعه استان یزد که در مهریز برگزار شد اظهار داشت: یکی از تصمیم‌های نشست ائمه جمعه یزد این بود که نماز جمعه این هفته یعنی 23 خردادماه در سراسر استان به جز دو شهرستان تفت و میبد با رعایت موازین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با قدردانی از تلاشگران و ایثارگران در ستاد مبارزه با کرونا چه در جایگاه کشوری و چه استانی، و همه دست اندرکاران رزمایش مواسات و همدلی در آسان‌سازی شرایط زندگی مردم، گفت: ضروریست این کمک‌ها و حمایت‌ها هم‌چنان برای خانواده‌های نیازمند حمایت و گروه‌هایی که هنوز با مشکلاتی روبه‌رو هستند استمرار داشته باشد.

آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: نکته بعد اینکه امسال با کاهش موالید مواجه هستیم و کاهش ازدواج در سال گذشته با آمار سه هزار و 618 مورد ازدواج هم رقم خورد و متاسفانه بیش از یک سوم این آمار طلاق ثبت شده که اهمیت توجه به موضوع خانواده را بیش از گذشته و در ابعاد مختلف نشان می‌دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در شش سال گذشته نیز 40 درصد ازدواج در کشور کاهش یافته در حالی که جمعیت آماده به ازدواج ما ثابت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت ما در برخی استان‌ها و از جمله برخی شهرستان‌های یزد به زیر یک درصد رسیده که این مقایسه آماری نشان می‌دهد اصلی‌ترین چالش در استان یزد مسئله خانواده و جمعیت است که در این راستا مدیران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای حل این دغدغه برنامه‌ریزی منسجم داشته و تلاش کنند.

آیت‌الله مدرسی ادامه داد: تشکیل هیئتی اندیشه‌ورز با حضور صاحب نظران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با محوریت ائمه جمعه از دیگر موضوعات مورد نیاز است تا ائمه جمعه بتوانند با همفکری صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف مطالبات مناسبی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل داده و در جریان تحقق نیز با محوریت مردم پیگیر این موضوعات باشند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد افزود: در شرایط حاضر بیش از گذشته به تامین امنیت دینی، روانی، اجتماعی و اخلاقی نیازمندیم و این امر به شکل ضرورت در آمده که تجربه ثابت کرده پایگاه‌های بسیج می‌توانند در این عرصه به شکلی موثر واقع شود و امیدواریم با تقویت و فعال‌سازی این ظرفیت نتایج اثرگذار و مثبتی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: معیشت مردم نیز از دیگر دغدغه‌های ضروری و اثر گذار بر تمام بخش‌های زندگی است که امیدواریم دست‌اندرکاران در حوزه معیشت با برنامه‌های هدفمند، روحیه جهادی و اقدامات ملموس برای جلوگیری از تورم و گرانی و بهبود شرایط اقتصادی بیش از گذشته و بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی از درون تلاش کنند./1350/د102/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات