۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۵۵۰۳۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

ائمه جمعه پرچم مطالبه گری را در جامعه برافراشته نگه دارند

ائمه جمعه پرچم مطالبه گری را در جامعه برافراشته نگه دارند
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی جامعه همیشه پرچم مطالبه‌گری را در جامعه برافراشته نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی اظهار داشت: انتقادات و اظهار نظرها از سوی ائمه جمعه باید بر اساس دلسوزی و نگاه پدرانه باشد.

وی تصریح کرد: بیان انتقادات و اظهار نظرها از سوی ائمه جمعه به گونه‌ای مطرح نشود که باعث تقابل و کدورت در بین مردم و مسئولین شود فلذا حفظ موازین اخلاقی و شرعی بر معیار منطق و انصاف در بیان انتقادات باید مد نظر تمام ائمه جمعه استان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه سوق دادن مردم و مسئولین به سمت منویات مقام معظم رهبری است و باید روحیه مطالبه‌گری عاقلانه و منصفانه برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ائمه جمعه همیشه پویا و فعال باشد چرا که ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی جامعه همیشه پرچم مطالبه‌گری را در جامعه برافراشته نگه داشته و خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه سکوت و بی تفاوتی ائمه جمعه در مقابل مسائل مختلف جامعه قابل قبول نیست، ادامه داد: امام جمعه در جامعه اسلامی نقش پدرانه و مهمی دارد و باید در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی و معیشت مردم اظهار نظر و مطالبه‌گری کند و در صورت مشاهده ضعف‌ها و کاستی‌ها با انتقاد و ارائه پیشنهاد و همراهی در حل مشکلات و ضعف‌های موجود جامعه اسلامی قدم بردارد.

وی افزود: سکوت و بی تفاوتی ائمه جمعه در مقابل مسائل مختلف جامعه قابل قبول نخواهد بود./1350/د102/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
این سه تا مطلب رو با هم بخونید روحتون جریحه دار شه
۱_ مرکز پژوهش‌های مجلس میگه اگر از ۱۳۹۹ به مدت شش سال رشد ۸ درصدی داشته باشیم، در ۱۴۰۵ درآمد سرانه تازه میرسه به سال ۱۳۹۰
۲_ در سال ۹۷ صادرات از ۲۳ کشور به ۳ کشور تقلیل یافته
۳_ شما زبان دنیا رو بلد نیستید، بی شناسنامه‌ها
1
0