۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۵۵۱۵
امام جمعه موقت اهواز:

ملت ایران پیرو همیشگی خط ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز ملت ایران را پیرو همیشگی خط ولایت عنوان کرد.
حجت الاسلام حسن زاده 
امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: اساس دعوت پیامبر اسلام(ص) دعوت به شناخت، آگاهی و بصیرت بخشی به آنها بود.

وی با تأکید بر اینکه باید تمامی تعامل و تبانی ها براساس شناخت و بصیرت باشد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران، روند رو به رشد و تعالی داشته به همین دلیل دشمنان بسیاری پیدا کرده است بنابر این باید بصیرت در تمامی مسائل بویژه در امور سیاسی و اجتماعی بکار گرفته شود، تا دشمنان از این فرصت سوء استفاده نکنند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: نداشتن بصیرت در امور، نه تنها انسان را در محاصره دشمن قرار می‌دهد؛ بلکه ممکن است کار به جایی رسد که شخص در اردوگاه دشمن قرا گرفته و علیه دوستان خود موضع‌گیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به برخی ملاک های ضروری برای دستیابی به بصیرت اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه یکی از اصول اساسی نظام اسلامی است؛ از این‌رو هر شخصی برای کسب بصیرت در مسائل سیاسی و اجتماعی باید به این اصل معتقد بوده و بیانات ولی فقیه را به عنوان فصل الخطاب تمامی امور قبول داشته باشد.

وی به لزوم حق شناسی و سنجش افراد براساس آن تأکید کرد و افزود: سوابق گذشته و شعارهای افراد نمی تواند ملاکی برای حق بودن آنها باشد و در واقع ملاک حق، افراد نیستند، بلکه آنچه باید لحاظ شود حق شناسی و سنجش افراد براساس ملاک های آن است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حوادث بعد از انتخابات ابراز داشت: متأسفانه در این فتنه که از سوی دشمنان اسلام و نظام طراحی شده بود، افراد به جای حق شناخته شدند و این امر بدلیل عدم بصیرت و آگاهی از اصول و ملاک های حق رخ داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در خصوص ارتباط مردم و ولایت فقیه اظهار داشت: ملت ایران همواره به صورت مستقیم از خط ولایت بهره گرفته و بدلیل التزامی که به تبعیت از ولایت فقیه دارند در آن هنگامی که انحرافی در بینش و بصیرت نخبگان صورت گرفت و از راه حق دور شدند، راه خود را از آنها جدا کردند.

وی تاریخ را آیینه تمام نمای حقایق عنوان کرد و گفت: دشمن هرگز بدنبال خیر و صلاح نظام اسلامی نیست؛ از این‌رو نخبگانِ عرصه انتخابات باید به محض مشاهده زمینه سوء استفاده دشمن از برخی مسائل، دست از کجروی برداشته و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام می گذاشتند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت بهترین مرجع برای کسب معارف و اصول دستیابی به بصیرت هستند، خاطر نشان کرد: روحانیت بدلیل ارتباط عمیق و بیشتر با مردم، از جهت کسب معارف و اصول بصیرت از منابع اسلامی و نشر آنها در بین مردم از نقشی اساسی برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در پایان اظهار داشت: هر حرکتی که موجب سستی در صفوف مردم، ایجاد تفرقه و دوگانگی بین مردم و نظام، و زمینه سو استفاده دشمن شود، از سوی مردم و نظام آن حرکت محکوم است./ت302
ارسال نظرات