۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۲۸۸
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام:

مساجد را از رکود نجات دهیم/ مسجد، محل تقویت دین و فرهنگ

مساجد را از رکود نجات دهیم/ مسجد، محل تقویت دین و فرهنگ
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم فعال شدن مساجد گفت: اگر مسجد راکد بماند دین و فرهنگ راکد می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد استان با بیان اینکه مساجد ما باید مسجد در تراز نظام اسلامی باشد، گفت: مسجد باید پرورش‌دهنده انسان و به ‌ویژه جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مساجد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند چرا که اگر مسجد راکد بماند دین و فرهنگ راکد می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید در عرصه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرین باشد، افزود: مساجد ما باید کانون وحدت باشند.

نکونام خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری امور مساجد خاطرنشان کرد: این شورا باید در ارتباط مستمر با ائمه جماعات در ارائه راهکار برای فعال شدن مساجد بکوشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: با رصد مستمر مساجد، مسجدهای فعال شناسایی و تشویق شوند.

وی تاکید کرد: بیش از ساخت و ساز مساجد، متحرک و فعال شدن آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
حقیقتا مساجد باید فعال بشود و رونقی مجدد بگیرد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
درشبهات دینی که مطرح میشه، نکته مهمی که باید توجه کرد، اینه که، مبنای فکر افراد ضددین که شبهات رو مطرح میکنن، این هست که، فقط ظاهر، مادیت و جسم رو نگاه میکنن و کاری به باطن،
معنویت و روح ندارن و به‌ دنبال اون، فقط به دنیا توجه دارن و کاری به آخرت ندارن. درحالیکه در اسلام اصل بر روح، معنویت و آخرت هست، وقتی شبهه‌های این افراد رو نگاه میکنیم کاملا این نکات مشهوده
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
درسته مسجد برای مسائل مادی نیست، که البته تاثیر داره ولی اصل کارکرد مسجد برای معنویت است و از دیدگاه اسلام و انسان‌های دیندار، اصل بر معنویت و توجه به روح هستش
0
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند. از اصلی‌ترین وظایف روحانیت، احیاء مساجد است و هر روحانی باید سعی کند در کنار دیگر فعالیت‌های علمی و دینی‌اش در یک مسجد مستقر شود و خود را در معرض ملاقات مردم بگذارد تا مردم دلگرم شده و حضورشان در مساجد بیشتر شود.


جمع شدن بازنشسته‌ها در خانه‌های خدا کارکرد اصلی مساجد نیست. مسجد،‌ قرآن و اهل بیت‌ (ع) مظلوم هستند زیرا از مقام حاکمیت کنار گذاشته شدند و این ظلم بر خدا است
0
0