۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۵۵۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

عدم اختصاص بودجه مشخص فعالیت‌های قرآنی را با مشکل مواجه کرده است

عدم اختصاص بودجه مشخص فعالیت‌های قرآنی را با مشکل مواجه کرده است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید برای آشنایی جوانان به مفاهیم قرآن تلاش کرد، گفت: عدم اختصاص بودجه مشخص فعالیت‌های قرآنی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در دیدار رئیس دارالقرآن کریم کل کشور، اظهار داشت: در همدان جلسات قرآنی خوبی در حال برگزاری است که نمونه آن جلسات قرآنی مکتب امام زمان(عج) که مرحوم مسکین پایه‌گذار آن بوده که توانسته در کنار برگزاری جلسات معمول، با ارتباطی که با جامعه المصطفی(ص) گرفته، برای فرزندان طلاب خارجی نیز کلاس قرآن برگزار کند.

وی با بیان اینکه آموزش ابتدایی قرآن و ارتباط با روحانیون دارای اثر معنوی در زندگی افراد است، ابراز کرد: شورای عالی قرآن دارای فعالیت‌های خوبی است اما هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم و با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: علی‌رغم آن‌که بودجه‌های فرهنگی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد اما یکی از مشکلات در عرصه قرآن و آموزش مباحث قرآنی، نبود بودجه مشخص برای این کار است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به لزوم استفاده از مربیان متخصص در امر آموزش قرآن، مطرح کرد: برخی از جلسات و محافل قرآنی به دلیل ثواب آن توسط افراد برگزار می‌شود اما اگر بتوان از مربیان متخصص در عرصه آموزش استفاده کرد قطعا در جذب جوانان و نوجوانان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رهبر انقلاب بر استخراج قواعد زندگی از قرآن تاکید دارند، گفت: برای استخراج قواعد زندگی از قرآن نیازمند کار تحقیقاتی و انتشار کتب آماده‌ای برای استفاده عموم مردم هستیم.

وی تصریح کرد: امروز لازم داریم تا آموزه‌های قرآنی را به صورت هنرمندانه برای جذب جوانان و نوجوانان ارائه دهیم، چرا که با خواندن یک آیه نمی‌توان با قواعد قرآن برای زندگی آشنا شد.

امام جمعه همدان توجه به سلایق جوانان را ضروری و مهم خواند و گفت: در ارتباط گیری با قشر جوان و نوجوان خصوصا در سبک و سیاق قرآنی مباحث باید قابل پذیرش و جذاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در شرایطی که در تقابل با جاذبه‌های شیطانی و غیرانسانی هستیم، قرآن کریم را باید به عنوان یک کالای ناب اسلامی در جامعه تبلیغ کنیم.

وی قرآن را اصیل‌ترین و قابل اعتمادترین منبع در اختیار بشر عنوان کرد و گفت: اگر قرآن با زبان روز در جامعه مطرح شود، قطعا جذبه خوبی برای جوانان ایجاد خواهد کرد، اما متاسفانه نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فطرت جوانان کشور ما زنده است، تصریح کرد: فطرت، نیروی ما در درون جوانان است و قرآن هم زبان فطرت است که باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم
ارسال نظرات