۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۵۵۶۰۸
رئیس اداره اوقاف قشم خبر داد؛

ثبت موقوفه ۵ میلیارد تومانی در قشم

ثبت موقوفه ۵ میلیارد تومانی در قشم
رئیس اداره اوقاف قشم از ثبت یک موقوفه جدید به ارزش ریالی ۵ میلیارد تومان با نیت ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام روح‌الله صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم گفت: با عنایت خداوند و بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف مبنی بر تشکیل انجمن یاوران وقف، اداره اوقاف قشم اقدام به برگزاری جلساتی با دوست‌داران عرصه وقف در این شهرستان کرد و اقدامات خوبی در زمینه تبلیغ و ترویج امر خداپسندانه وقف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خروجی این جلسات وقف‌های خوبی در عرصه وقف‌های منفعتی و انتفاعی از سوی خیرین شهرستان قشم بود، افزود: به‌واسطه وقف‌های انتفاعی که رویکرد اصلی جامعه اهل سنت است، فعالیت‌های خوبی درزمینهٔ مساجد و آب‌انبارها شکل گرفت. مساجدی که در سطح شهرستان نیاز به تعمیرات داشتند، تعمیر شده و همچنین مساجدی در روستاها و محلاتی که نیاز به مسجد داشتند، ساخته شد.

رئیس اداره اوقاف قشم ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد سازمان اوقاف، نیت‌های موردنیاز روز جامعه است در عرصه موقوفات منفعتی تبلیغات خوبی صورت گرفت و در ابتدای سال ۹۹ وقفی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان، دارای یک واحد مسکونی ۴ خوابه در طبقه همکف و ۲ واحد مسکونی ۲ خوابه در طبقات بالاتر یک ساختمان، جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) در شهرستان قشم صورت گرفت.

صفری اضافه کرد: واقف این وقف از انسان‌های معتمد، معتقد، انقلابی و مذهبی بوده که در بسیاری از عرصه‌ها پیش‌قدم است، وی عضو هیئت‌امنای مسجد، عضو هیئت‌ امنای امامزاده و مدیر بزرگ‌ترین هیئت مذهبی شهرستان قشم است و قبل از وقف این موقوفه در عرصه کمک به ایتام و نیازمندان اقدامات قابل‌توجهی داشته است./د102/ق

ارسال نظرات