۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۵۶۱۰

شماره ۴۳ فصلنامۀ فرهنگ پویا منتشر شد

شماره ۴۳ فصلنامۀ فرهنگ پویا منتشر شد
شماره ۴۳ فصلنامۀ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فرهنگ پویا با عنوان بلاها، حکمت‌ها و رسالت ما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شماره 43 فصلنامۀ فرهنگ پویا که به موضوع‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ‌می‌پردازد منتشر شد. شماره حاضر با عنوان بلاها، حکمت‌ها و رسالت ما پرداخته است.

«سعادت رهین موفقیت در آزمون الهی»، «بلا و ابتلا»، «آزمون بزرگ خدا»، «نقش همبستگی اجتماعی در گام دوم انقلاب» و «بیانیۀ فاصله گذاری اجتماعی شاگردان مهندس بازرگان» از جمله مطالب این شماره است. گفتنی است امتحان الهی در بیان امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی از جمله دیگر مباحثی است که در این شماره بدان پرداخته شده.

در گفت‌وگویی با آیت الله مصباح یزدی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به موضوع دعا و شرط اصلی استجابت آن پرداخته‌اند که ما بخشی از آن را در این جا می‌آوریم:

«حکمت امر به دعا این است که هر لحظه‌ای که دل انسان متوجه خدا شود، این یک نعمتی از خداوند است و این زمینه را فراهم می‌کند برای حرکت تکاملی بعدی. اگر دعا نکنیم و تنها در فکر این باشیم که از اسباب استفاده کنیم، دیگر سراغ خدا نمی‌رویم و در نتیجه، از این نعمت توجه به خدا محروم می‌مانیم.

این است که خدا گفته تو وظیفه‌ات این است که دنبال اسباب بروی، اما از من هم بخواه؛ برای اینکه درخواست از من موجب می‌شود به من احساس نیاز کنی، یعنی توجه پیدا کنی که من هستم که نیاز تو را برطرف می‌کنم؛ حتی توجه قلبی به خدا، حرکتی است که موجب رشد بیشتر انسان می‌شود و اگر به زبان هم بیاورد عمل جوارحی هم انجام داده است.»

در پایان یادداشتی به قلم حسن ملکشاهی با عنوان "کرونا جمع امتحانات برای جمع بشر" با بررسی جوانب شیوع این ویروس کرونا آن را امتحان الهی برای پیروان «قرآن و عترت» و عذاب الهی برای اندیشه‌های غربی بود که موجب برداشته شدن پرده از چهرۀ آنها شد. ملکشاهی واقعیت‌هایی چون شیرینی اعتماد مردم و نظام را برگ زرینی از همدلی و همراهی دانست که در کتاب تاریخ ایران اسلامی افزوده شد.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان جهت دریافت این شماره نشریه می‌توانند با شماره 02536624811 تماس بگیرند و یا از طریق کانال farhang_puya@ در پیام‌رسان ایتا از اخبار این نشریه آگاه شوید./ت303/ف

ارسال نظرات