۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۵۵۶۴۳
مدیر حوزه های علمیه استان فارس:

امتحانات حوزه های علمیه فارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد

امتحانات حوزه های علمیه فارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد
استوار میمندی گفت: به دلیل عدم وجود زیرساخت امتحان مجازی و همچنین امکان رعایت اصول بهداشتی، امتحانات حوزه های علمیه فارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان فارس به خبرنگاران گفت: فعالیت به موقع برای ارائه آموزش غیر حضوری با شیوع کرونا از سوی حوزه های علمیه استان قابل تقدیر است و امتحانات حوزه ها نیز به صورت حضوری و با رعایت موارد لازم برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه های علمیه استان فارس افزود: با مشورت مدیریت استانی با بزرگان، مقرر شده است تا امتحانات حوزه های علمیه استان به صورت حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: اتخاذ این تصمیم به این علت است که زیرساخت امتحان مجازی فراهم نیست و همچنین امکان رعایت اصول بهداشتی در برگزاری امتحانات به آسانی امکان پذیر است و در 2 هفته اخیر نیز، امتحانات مراکز تخصصی به خوبی برگزار شد.

حجت الاسلام استوار میمندی تصریح کرد: جای نگرانی برای طلاب به دلیل حضوری بودن امتحانات وجود ندارد زیرا تمهیدات لازم و متعددی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، طلاب غیربومی مدارس علمیه می توانند با هماهنگی با مدارس مبدا و مقصد در شهرهای خود و یا نزدیکترین شهر به محل سکونت خود، امتحان دهند.

رئیس حوزه های علمیه استان فارس ادامه داد: با در نظر گرفتن شیوع کرونا، 2 بازه برای امتحانات نوبت دوم در نظر گرفته شده است که بازه اول از ابتدای تیرماه و بازه دوم در قالب امتحانات تجدیدی در مردادماه 99 برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام استوار میمندی با تاکید بر عدم نیاز به خوابگاه برای شرکت در امتحانات، گفت: به دلیا اینکه، اکثر طلاب غیربومی در شهرهای خود امتحان خواهند داد، نیاز به استفاده از خوابگاه به حداقل خواهد رسید اما استفاده تعداد محدودی از طلاب از فضای خوابگاهی مدارس علمیه، با صلاح دید مدیر مدرسه و ضد عفونی مدارس و رعایت اصول بهداشتی نیز مانعی ندارد.

وی افزود: با توجه به تفاوت ساعت امتحانی در پایه های مختلف، حضور یک یا 2 پایه در جلسه امتحان با رعایت فاصله های متعارف به معنای اجتماع نخواهد بود و لازم است تا طلاب در جلسات برای رعایت نکات بهداشتی بیشتر از ماسک استفاده کنند.

گفتنی است، رئیس حوزه های علمیه استان فارس از حضور طلاب جهادی در عرصه دفاع از سلامت جسمی و معنوی در مقابل ویروس کرونا نیز قدردانی کرد./1325/د102/ق

منبع: شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات