۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۵۵۶۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم:

اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد ستودنی است

اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد ستودنی است
امام جمعه تبریز اقدامات موثر قوه در مبارزه با مفاسد را ستودنی دانست و گفت: ما با تمام وجود حمایت خود را از قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نخستین نماز جمعه تبریز بعد از تعطیلی 4 ماهه کرونایی در خطبه نخست نماز جمعه با تبیین بایدها و نبایدهای تحقق عدالت اجتماعی گفت: مجموعه از دستورالعمل تحقق عدالت در 4 محور قابل بررسی است چرا باید عدالت خواه باشیم؟ برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ به چه شکل باید عدالت خواه باشیم و اینکه بایدها و نبایدهای عدالت خواهی چیست؟

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سؤال که چرا باید عدالت خواه باشیم باید گفت؛ چون فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی عدالت است، نظام اسلامی پرچم عدالت ‌را برافراشته و مردم مجذوب آن شده‌اند.

 خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نظام اسلامی باید تأمین کننده عدالت باشد گفت: بر همین اساس باید همه آحاد جامعه به شکل عادلانه از منابع حیاتی کشور برخوردار باشند.

 آل‌هاشم با تاکید بر استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی در نظام اسلامی گفت: قیام پیامبران و میزان الهی بر این بود که مردم از فشار ظلم نجات پیدا کنند و پرتو عدالت نظام انسانی به کمالات عدالت دست یابند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر نظامی هر چند با آرایش اسلامی اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا و محرومین را سرلوحه خود قرار ندهد به رسالت اصلی خود عمل نکرده است.

امام جمعه تبریز در مورد محور دوم عدالت خواهی گفت: اثر ماندگار و موفقیت هر نظام اجتماعی عدالت است و بنابر دیدگاه الهی در مجموع آفرینش ریشه تکوینی و طبیعی دارد.

آل هاشم در خطبه دوم این نماز با اشاره به روند تصمیم‌گیری برای بازگشایی نماز جمعه این شهر اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی جلسات متعددی را برگزار کردند تا اینکه این هفته تصمیم به برگزاری نمازجمعه گرفتیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته مجوز برگزاری نماز جمعه را در تبریز داشتیم افزود: در برخی از شهرستان‌های سفید کرونایی هم از مدت‌ها قبل مجوز برگزاری نماز جمعه صادر شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در اوایل شیوع کرونا در 4 ماه قبل ما نخستین استان بودیم که داوطلبانه نماز جمعه را تعطیل کردیم گفت: اگر وضعیت تبریز قرمز اعلام می‌شد نماز جمعه تعطیل می‌شد، چرا که ما به وظیفه همکاری و انسانی خود عمل می‌کنیم لذا اگر وضعیت قرمز شود هفته آینده هم نمازجمعه تعطیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز بر اساس آخرین آمار اعلام شده، شهرهای بناب، مراغه و چاراویماق در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد ادامه داد: وضعیت تبریز به تنهایی قرمز نیست بلکه میانگین استان قرمز است.

آل‌هاشم با بیان اینکه وضعیت تبریز در حالتی است که اگر مردم رعایت نکنند، از زرد به قرمز سوق می‌یابد، اضافه کرد: باید مردم با ارزش قائل شدن به زحمات مدافعان سلامت، اجازه ندهند کنترل بیماری از دست خارج شود.

وی با اشاره به اینکه یک بار اطلاعیه برگزاری نماز جمعه از صدا و سیما را متوقف کردم تا اگر مسئولان با صراحت وضعیت استان را قرمز اعلام کنند نماز جمعه را برگزار نکنیم ابراز داشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت استان را نارنجی اعلام کردند که از این هفته تعداد وضعیت‌های شهرها به رنگ‌های سبز و نارنجی و زرد و سفید و قرمز افزایش یافته است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بیشترین همکاری در حوزه کرونا در بخش‌های دینی بوده است، گفت: مساجد، هیئت‌ها، حوزه‌های علمیه، نمازهای جمعه و غیره هم در حوزه مقابله با کرونا و هم در حوزه بسته‌های معیشتی، بیشترین همکاری را داشته است.

وی در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم قوه قضائیه به جایی برسد که هر فرد مظلومی برای دادخواهی و عدالت به دستگاه قضائی تکیه کند لذا بر همه واجب است تا از دستگاه قضائی حمایت کنند.

آلهاشم اقدامات موثر قوه در مبارزه با مفاسد را ستودنی دانست و گفت: ما با تمام وجود حمایت خود را از قوه قضائیه و شخص حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اعلام می‌کنیم.

وی تربیت انسان‌های صالح برای قضاوت و مدیریت در قوه قضائیه را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: سلامت قضات و دستگاه قضائی باید در قوه قضائیه در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه نیروهای صالح و سالم در رأس امور قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی باید ملجا، پناه و آرامش مردم برای احقاق حقوق مردم باشد و هر مظلومی بتواند خود را به ساحل امن قوه برساند./1325/د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات