۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۶۸۸
کارشناس مسائل بین‌الملل تحلیل کرد؛

فشار بر ایران؛ تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات / اروپا گوش به فرمان آمریکا

فشار بر ایران؛ تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات / اروپا گوش به فرمان آمریکا
هانی زاده گفت: تحریم تروئیکایی نشان می‌دهد آلمان، انگلیس و اروپا خارج از اراده آمریکا نمی‌توانند در زمینه سیاست خارجی تصمیم بگیرند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه تحریم‌های تروئیکایی اروپا و قطعنامه جدید شورای حکام علیه ایران در راستای هماهنگی میان سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) با آمریکا است، عنوان داشت: شرایط آمریکا به‌خاطر گسترش ویروس کرونا، ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با بحران کرونا، تظاهرات گسترده ناشی از قتل جورج فلوید و کاهش قیمت نفت سبب شده تا ترامپ برای برنده شده در انتخابات پیش رو یک برگ برنده داشته باشد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به زیان ۷ تریلیون دلاری آمریکا در حوزه اقتصادی و مالی ناشی از کاهش قیمت نفت اظهارداشت: فشار بر ایران و اعمال تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران بخشی از برگ برنده تیم ترامپ برای انتخابات پیش روی آمریکا است که تحریم تروئیکایی نشان می‌دهد آلمان، انگلیس و اروپا خارج از اراده آمریکا نمی‌توانند در زمینه سیاست خارجی تصمیم بگیرند.

هانی زاده ادامه داد: انگلیس، آلمان و فرانسه در توافق نامه برجام با آمریکا، همراهی کرده و نه تنها گامی برای همکاری با ایران برنداشتند بلکه کارشکنی‌های بسیاری انجام دادند.

وی اضافه کرد: قطعنامه جدید شورای حکام نشان می‌دهد که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای تابع سیاست‌های اروپا و آمریکا است و صدور چنین قطعنامه‌ای نشان می‌دهد که آژانس، نگاه دوگانه‌ای نسبت به مسائل جهانی دارد؛ چراکه ایران پس از توافق برجام همکاری صادقانه‌ای با آژانس داشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه کشور‌های امضا کننده توافق نامه برجام (آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه) راه مقابله با ایران را در پیش گرفته اند، تصریح کرد: ایران باید تعهدات نسبت به برجام را کاهش دهد و به نقطه آغازین پیش از توافق برجام بازگردد و اجازه ندهد بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌ای دست پیدا کنند.

هانی زاده با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا با توجه به شرایط کنونی منطقه، راه تحریم را در پیش گرفتند، گفت: تحریم سوریه (در قانون مسمی به قیصر) و تحریم‌های ایران، در راستای تضعیف محور مقاومت صورت می‌گیرد که در این باره ایران اسلامی باید با همراهی کشور‌های حامی محور مقاومت در برابر زیاده خواهی غرب ایستادگی کند و روسیه و چین می‌توانند نقش مهمی در کاهش فشار غرب علیه ایران و محور مقاومت داشته باشند./۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات