۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۸۸۸
مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان:

دختران از فضائل اخلاقی حضرت معصومه الگو بگیرند

دختران از فضائل اخلاقی حضرت معصومه الگو بگیرند
مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: دختران از حضرت فاطمه معصومه(س) الگو بگیرند و با تأسی از فضائل اخلاقی آن حضرت به سعادت واقعی دست یابند.

حجت الاسلام نادر حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اول ذی القعده مصادف با سوم تیر در تقویم شمسی به مناسب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است که می‌بایست دختران با تأسی از فضائل اخلاقی آن حضرت به سعادت واقعی دست یابند.

وی افزود: زن، علاوه بر وجهه انسانی خویش و نیز نقش اجتماعی‏ اش در سطح جامعه کلان، در سطح خانواده نیز دارای نقش و مسؤولیت‏‌هایی است که تربیت صحیح فرزند و پاسداری از کیان انسانی و دینی خانواده، مهم‏ترین وظایف او، به عنوان مادر و همسر است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: زن در چارچوب خانواده از زمانی که در جایگاه دختر برای پدر و مادر است تا زمانی که به عنوان زن برای شوهر و مادر برای فرزندانش در خانه ایفای نقش می‌کند، مانند هر فردی علاوه بر برخورداری از برخی حقوق، عهده‌دار مسئولیت‌های فراوانی می‌شود.

حجت الاسلام حقیقی گفت: زن سازنده خانواده است و خانواده کوچکترین واحد اجتماعی جامعه می باشد. لذا می توان گفت که زن سازنده جامعه است و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف  و فساد سوق دهد.

وی با بیان اینکه افتخار یک زن در جامعه امروز باید یک مادر خوب در خانواده باشد، افزود: اگر این مسؤولیت را به درستی ایفا کنند بدون تردید می تواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان اضافه کرد: از همین باب عده ای در غرب معتقد هستند برای نابود کردن بنیان خانواده باید نقش و جایگاه زن را در خانواده بی ارزش جلوه داد تا زن از خانه دار بودن و تربیت فرزند خجالت بکشد اما در متون اسلامی مادر کسی است که باحیا، عفت و قداست تلاش در حفظ خانواده و تربیت فرزندان صالح داشته باشد.

حجت الاسلام حقیقی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره)؛ از دامن زن مرد به معراج می‌رود این جمله معنای بسیاری دارد که نشان می‌دهد نقش زن در جامعه از نقش مرد حساس‌تر است، چراکه زن افزون بر فعالیت خود در جامعه تربیت‌کننده قشرهای فعال دیگر نیز است که این‌گونه ما به اهمیت زن و حوزه مادری در دین اسلام بیشتر پی می‌بریم.

وی بیان کرد: غرب بیشترین شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را رایگان بر آسمان ایران قرار داده که همه آنها در طول شبانه‌روز برای ایران برنامه می‌فرستند چون برای رواج ظلم، فساد و تجاوز در کشور ما بهترین راهکار را از بین بردن خانواده تشخیص داده است، اصل و رکن خانواده مادر است اگر جایگاه مادری را در خانواده از بین ببرند بدون شک، دختر و پسر ما را با خود همراه کرده و جامعه را نابود می‌کنند./851/ت310/ب1

ارسال نظرات