۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۵۵۹۸۵
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

آیین کلنگ زنی ساخت مجتمع کریمه اهل بیت برگزار شد

آیین کلنگ زنی ساخت مجتمع کریمه اهل بیت برگزار شد
کلنگ ساخت مجتمع کریمه اهل بیت(ع) با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و آیات صدیقی امام جمعه موقت تهران و محمدی عراقی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع) عصر دوشنبه در بلوار جمهوری اسلامی  قم برگزار شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بنی امیه و بنی عباس تلاش کردند فقه دیگری در مقابل فقه اهل بیت(ع) ایجاد کنند، اظهار کرد: با وجود چنین تلاش هایی از سوی بنی امیه و بنی عباس همه آنها به این نکته معترف بودند که فقه اهل بیت(ع) کامل ترین فقه است.

وی اضافه کرد: پیش از این فقه اهل بیت(ع) صرفا در حوزه ها وجود داشت، اما امام خمینی(ره) این فقه را به صحنه اجتماع کشاندند؛ این فقه پاسخگوی نیازهای بشری بوده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را دنبال می کنند و حوزه علمیه نیز باید در معرفی آن به جهانیان تلاش کند زیرا تنها فقه اهل بیت(ع) دارای قدرت اداره جامعه اعم از جنبه های سیاسی و اجتماعی است.

این مرجع تقلید تربیت فقهای مهذب و با سواد در حوزه علمیه را ضروری دانست و گفت: این فقها باید با تلاش و کوشش پاسخ گوی شبهات باشند زیرا امروزه دشمنان و استکبار جهانی جنگ فرهنگی راه انداخته و در چنین شرایطی حوزه باید در خط مقدم باشد و این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

در آغاز این آیین کلنگ زنی نیز حجت الاسلام حاج ابوالقاسم در زمینه ساخت مجتمع آموزشی و فرهنگی کریمه اهل بیت توصیحاتی ارائه کرد و گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 14 هزار مترمکعب با هشت مرکز و ظرفیت 300 طلبه ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز علمی، مراکز تجاری، فرهنگی و ورزشی نیز برای استفاده عموم مردم در مجتمع آموزشی و فرهنگی کریمه اهل بیت(ع)ساخته می شود./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قاسم الهایی سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
سلام
2
0
محمد خانزاده
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
علیک سلام