۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۵۵۹۸۸
مسؤول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه علمیه:

شیوع کرونا آزمونی بزرگ برای مقایسه دو تمدن اسلام و غرب است

شیوع کرونا آزمونی بزرگ برای مقایسه دو تمدن اسلام و غرب است
حجت الاسلام والمسلمین زمانی شیوع کرونا را آزمونی بزرگ برای مقایسه دو تمدن اسلام و غرب دانست و گفت: هیمنه غرب در این آزمون شکست.

به گزارش خبرنگار حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جشن ویژه دهه کرامت که شامگاه سه شنبه در محل احداث مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع) واقع در بلوار جمهوری اسلامی برگزار شد با اشاره به کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: حوزه علمیه قم از برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه(س) به شمار می رود به گونه ای که اگر ایشان نبودند حوزه علمیه قم نیز مظهر جهانی پیدا نمی کرد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه علمیه ادامه داد: ظهور بزرگ مردانی همانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز از برکات وجودی حضرت معصومه(س) است گرچه امروزه ما جایگاه ولی فقیه و نقش آن را به درستی درک نکرده ایم.

وی با بیان این که شیوع کرونا آزمونی بزرگ برای مقایسه دو تمدن اسلام و غرب بود، اظهار کرد: هیمنه تمدن غرب در ایام کرونا شکسته شد و با تمام ادعاهایی که داشت نتوانست کرونا را مدیریت کند؛ در حالی که در غرب اموال به سرقت می رفت در ایران اهدای اموال صورت می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تصریح بر این که در شیوع کرونا نسبت به قم ظلم شده است، اظهار کرد: ویروس کرونا پیش از قم در 15 استان شیوع پیدا کرده بود و پزشکان قمی نخستین گروهی بودند که توانستند آن را تشخیص دهند اما به جای تشکر مورد اتهام قرار گرفت که برخی ناآگاهانه و برخی از روی دشمنی چنین کاری انجام دادند.

وی در ادامه به فعالیت های گروه های جهادی در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا بیش از 17 هزار طلبه به میدان آمدند چنانچه در حادثه سیل نیز بیش از 14 هزار طلبه وارد میدان شدند.

معاون امور سیاسی اجتماعی حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب جهادی در شش کمیته به فعالیت می پرداختند که شامل کمیته های اعزام به بیمارستان ها، فرهنگی، توزیع، اقتصادی و سیاسی، شرعی و تجهیز اموات و کمیته رسانه می شود./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات