۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۰۴۶
حجت الاسلام شفیعی در دیدار طلاب جهادی یادآور شد؛

مشکل تدفین اموات مبتلا به کرونا و فتوایی که گره‌گشایی کرد

مشکل تدفین اموات مبتلا به کرونا و فتوایی که گره‌گشایی کرد
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر رهبر انقلاب در زمینه کفن و دفن اموات کرونایی فتوا را صادر نمی‌کردند، این افراد بدون غسل به خاک سپرده می‌شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، در دیدار با نمایندگان جمعیت همراهان جهادی حاضر در استان خوزستان، به اهمیت و نقش حضور روحانیت در عرصه اجتماعی اشاره و بیان کرد: کادر بهداشتی و آتش نشانی لباس مخصوص می پوشند که در موقع خطر دنبال آنها نگردید، طلاب نیز با لباس ویژه خود نشان می دهند بخشی از نیازهای فردی و اجتماعی مردم بر عهده آن هاست و زمانی که روحانیت در حوادث اجتماعی پای کار نباشند، جای تعجب و سؤال دارد.

حجت الاسلام شفیعی لباس روحانیت را لباس خدمت گزاری دانست و گفت: امام خمینی (ره) روحانیت را از چارچوب سنتی خود خارج و مرزهای جدیدی از مسؤولیت اجتماعی را برای آن ها تعریف کرد. امروز هم روحانیت برای اثبات خود به جامعه باید به دنبال راه های نوین باشد. نباید همیشه سیل، زلزله و کرونا به وجود بیاید تا مردم از حضور و فعالیت روحانیت در عرصه های اجتماعی اطلاع یابند، بلکه باید روحانیت جزء پیکره اصلی جامعه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید نهادهای حوزوی بر این اصرار داشته باشند که فقط فعالیت های خود و روحانیت را تبلیغ کند، افزود: نباید رسانه های حوزوی تنها بر حضور روحانیت در عرصه های اجتماعی مانور دهند، بلکه باید جامعه و مردم حضور روحانیون را در جامعه حس و درک کنند. کادر پزشکی و بیماران همانند سربازان دوران دفاع مقدس می توانند بیانگر حضور طلاب در صحنه های حساس و خدمات اجتماعی باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ابراز کرد: مسأله پافشاری کفن و دفن و غسل بیماران کرونایی از حکمت های رهبر انقلاب بوده است و اگر ایشان این فتوا را صادر نمی کردند، اموات کرونایی بدون غسل و تیمیم بدل از غسل به خاک سپرده می شدند.

وی بر ضرورت حضور روحانیت در عرصه های اجتماعی تأکید و ابراز کرد: امروز روحانیت وظیفه اصلی خود را شناخته است و به هر میزانی که روحانیت از عرصه های اجتماعی مردم دور شود، نقش آن ها نیز در جامعه و اجتماع کمرنگ خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه حضور امروز روحانیت در صحنه های اجتماعی، سرمایه 50 سال آینده حوزه را رقم خواهد زد، گفت: مردم مکررا بیان می کنند که ما انسی با حوزه های علمیه و رفاقت با روحانیت نداشتیم؛ اما حضور روحانیت در صحنه های اجتماعی سبب تغییر دیدگاه مردم نسبت به نهاد روحانیت شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان خوزستان بیان کرد: مردم از روحانیت فعالیت بدون ادعا را خواستار هستند همانند مجموعه جمعیت همراهان جهادی که از طلاب جوان و دغدغه مند و پای کار شکل گرفته است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام احمدی به عنوان یکی از اعضای هیأت مؤسس جمعیت، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری کامل نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان به تشریح فعالیت های این جمعیت در بیمارستان های اهواز و برنامه های پیش رو پرداخت./998/ت302/ف

مشکل تدفین اموات مبتلا به کرونا و فتوایی که راه‌گشایی کرد

مشکل تدفین اموات مبتلا به کرونا و فتوایی که راه‌گشایی کرد

مشکل تدفین اموات مبتلا به کرونا و فتوایی که راه‌گشایی کرد

میثم صدیقیان
ارسال نظرات