۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۵۶۲۰۳
حجت الاسلام حسینی همدانی مطرح کرد؛

تذکرات علما به مسؤولان؛ الگوی مناسب در انتقاد سازنده

تذکرات علما به مسؤولان؛ الگوی مناسب در انتقاد سازنده
استاد حوزه با بیان اینکه علما باید اخلاق مداری را به مسؤولان متذکر شوند، گفت: وظیفه علما این است که معنویات را آموزش داده و فسادها را تذکر دهند.

حجت الاسلام سید علی حسینی همدانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین راهکارهایی برای جلوگیری از فساد پرداخت و گفت: راهکار پیشگیری از فساد این است که نظارت در جامعه صورت بگیرد و افرادی مسؤولیت مبارزه با فساد را به عهده بگیرند که با تقوا هستند و دشمن از جذب آنها نا امید است.

وی افزود: مدیر یک ارگان اداری باید دارای اخلاق حسنه باشد و تمام کارمندها زیر نظر وی باشند و جلوی فساد اداری کارکنان و تخلف آنان ایستادگی کند و با متخلفان آن اداره برخورد جدی کند، همان گونه که آیت الله رئیسی از نمونه های یک مدیر مراقب و ناظر دلسوز و عادل بعد از مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حسینی همدانی بیان کرد: باید توجه داشت که شورش و اعتراض با نقد متفاوت است و منتقدان نیز با تحقیقات دقیق و اطلاعات درست، دولتمردان را نقد کنند و قصد تخریب و سیاهنمایی نداشته باشند.

وی انتقاد علما از برخی مسؤولان را از راه های درست نقادی عنوان کرد و درباره پیشگیری از وقوع فساد یادآور شد: علما باید خلأ معنوی جامعه را برطرف کنند و اخلاق مداری را به مسؤولان متذکر شوند، تکلیف ایشان است که معنویات را در جامعه آموزش داده و فسادها را متذکر شوند تا این آموزش ها جامه عمل بپوشد، همچنین دقت در نظارت بایستی بسیار افزایش یابد تا جامعه از گزند فساد در امان باشد.  

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: این که یک سری از مسؤولان از مسیر خارج می شوند و تخلف می کنند، نوعی ریزش است که در طول تاریخ نیز وجود داشته است،

وی افزود: به عنوان مثال امام علی علیه السلام گاهی از دست متخلفان به قدری آزرده خاطر می‌شدند که اشک‌شان جاری می شد، پس در هر جامعه ای افراد فاسدی نیز هستند که علت آن می‌تواند وسوسه های شیطان و سرکشی نفس باشد، البته بعضی اوقات به دلیل نبود یک برنامه درست و یا وجود یک قانون و برنامه غلط در جامعه فساد رخ می دهد.

حجت الاسلام حسینی همدانی درباره عملکرد قوه قضائیه گفت: به لطف پروردگار عملکرد قوه قضائیه خوب و مفید است، البته کافی نیست و باید دانست که قصد آقای رییسی خیر است و نتیجه را باید بعدا ارزیابی کرد و امیدوار هستیم که ایشان در کار خود موفق و سربلند شوند و بتوانند فساد را از بین ببرند و اگر مواردی را که خود آقای رئیسی بیان کرد اجرایی شود عدالت در جامعه نمایان می شود./ت302/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات